سیاسی

رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آیت الله رییسی در دیدار مردم بیرجند گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای اداره کشور با رای مردم شکل گرفته و اداره میشود .به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت الله رئیسی؛ نامزد ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی، گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای اداره کشور با رای مردم شکل گرفته و اداره میشود و هم نهادهای نظارتی مانند مجلس خبرگان با رای مردم انتخاب میشوند و اساسا بقای جمهوری اسلامی با رای مردم تضمین می‌شود.
‌رئیسی: طلبه خدمتگزار به مردم هستم/ مطالبه صرف کفایت نمی‌کند/ افق آینده کشور روشن است
آیت الله رییسی افزود: مجلس خبرگان، با انتخاب ولی فقیه اسلام شناس و مدیر و مدبر و زمان شناس، هم اسلامیت نظام را تضمین میکند هم جمهوریت آن را.
رییسی در جمع اعضای ستادهای انتخاباتی خود در خراسان جنوبی، گفت: قبل از وقوع انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی رحمت الله علیه در ایران، حاکمان وقت، خود را قیم و سرور مردم می‌دانستند اما بعد از انقلاب حقیقتا مردم حاکم شدند و همه سازوکارهای اداره کشور و مراجع اصلی تصمیم گیری با اراده ملی و انتخاب آحاد مردم شکل گرفت و دوره سروری مردم آغاز شد.
رییسی تاکید کرد: رای دادن و رای گرفتن در انتخابات نوعی عهد و میثاق بستن است و با «انتخاب» شروع میشود و کسی که انتخاب شده است باید به تعهدات خود پایبند باشد و در عمل به وعده هایش صادق و از سوی دیگر کسیکه رای داده است حق دارد نظارت کند و آن عهد و پیمان را مطالبه کند.
رییسی افزود: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن هم حق مردم است. وی انتخابات را در ایران، مولود انقلاب اسلامی دانست و گفت: افتخار بنده این است که از خراسان جنوبی به عنوان طلبه خادم مردم، داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری شده ام شده بودم.
آیت الله رییسی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: انتخابات نباید منجر به اختلاف و شکاف بین افراد و جریانهای سیاسی شود و ضمن پرهیز از اتهام افکنی و تخریب، رقابت سالم و صادقانه بین افراد شکل بگیرد و به آبروی افراد تعرض نشود چرا که اختلاف به نفع کشور نیست.
آیت الله رییسی در پایان صحبتهای خود، ضمن دعوت از آحاد مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو، گفت: همه مردم برای تشکیل ایران قوی در انتخابات شرکت کنند و کسی فکر نکند «یک رای» اهمیتی ندارد؛ چراکه با قطره ها دریا شکل می‌گیرد و با رای تک تک مردم است که سرنوشت ملت رقم میخورد و حضور حداکثری مردم همیشه امیدآفرین بوده و طمع دشمنان را برای فشار و تعرض به کشور از بین میبرد.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا