خبر ویژهسیاسی

ایران و پاکستان در مسیر توسعه مناسبات قضایی

وزیر دادگستری طی سفر به اسلام آباد (پاکستان)، پس از دیدار و گفتگو با همتای پاکستانی خود، ۲ سند همکاری در حوزه حقوقی و قضایی را امضا کرد.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، امین حسین رحیمی و نذیر تارر وزرای دادگستری جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در حاشیه دیدار و گفتگوی هیات‌های بلندپایه سیاسی اقتصادی دو کشور، دو سند «معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی و تجاری» و «یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و پاکستان» را در حضور سید ابراهیم رییسی و شهباز شریف روسای جمهور ایران و پاکستان امضا کردند.

آیت الله رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران دوشنبه سوم اردیبهشت ماه – به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی به پاکستان سفر کرد.

رئیس جمهور در این سفر ۲ روزه خود پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با محمد شهباز شریف دیدار خصوصی خواهد داشت و به اتفاق وی نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور برگزار می‌شود.

آیت الله رئیسی در این سفر همچنین با آصف‌ علی زرداری همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌ وگو می‌کند.

سفر به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا