خبر ویژهسیاسی

هشدار دبیرکل سازمان درباره تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در اظهاراتی، گفت: آنتونیو گوترش درباره تشدید تنش‌ها در خاورمیانه هشدار داده و خواستار کاهش و توقف آن شده است.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، بامداد شنبه فرحان حق افزود: دبیر کل سازمان ملل تاکید کرده که ما خواهان اقدامات انتقام جویانه نیستیم و به کشورهای خاورمیانه نسبت به عواقب تشدید تنش‌ها هشدار داده است.

وی گفت: دبیرکل سازمان ملل متحد معتقد است که راه حل در آغاز گفت وگوها میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، بحث در مورد راه حل دو کشوری است.

معاون سخنگوی گوترش اضافه کرد: سازمان ملل خواهان توقف همه اقدامات تلافی جویانه است و از همه طرف‌ها می‌خواهد که خویشتن داری کنند.

وی با تاکید بر کاهش ابعاد فاجعه انسانی در غزه، خواستار ارسال کمک‌های بیشتر برای فلسطینیان در این باریکه شد.

فرحان حق همچنین با بیان اینکه هم اکنون پیشرفتی در زمینه ورود کمک‌ها وجود دارد و برای رساندن کمک‌ها به شمال غزه به همکاری بیشتری نیاز داریم، گفت: ما به آتش بس در غزه و رفع همه موانع بر سر راه ارسال و رساندن کمک‌ها به مردم غزه نیاز داریم.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا