یادداشت

«روابط عمومی ها عضو دهکده جهانی »

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

  پیام فوری:

روابط عمومی  طی دهه های اخیر تحولات بنیادین و پر شتابی را پشت سر گذاشته است که این تحولات در کل به دلیل دسترسی به جوامع جدید یا شبکه اجتماعی و ابزارهای مرتبط با آن بوده است .کاربرد ابزارهای نوین نقش فعالان روابط‌عمومی را از یک( انتقال‌دهنده صرف پیام)به فردی که در یک گفتگوی دوجانبه شرکت دارد ارتقا داده اند. در روابط عمومی نوین هدف گفتگو و تعامل با مخاطبان در ارتباط دوسویه می باشد چون در مدیریت کنونی فضای مجازی استفاده از ابزارهای گوناگون با کارکردهای متفاوت بخش مهمی از آن دهکده جهانی بود که روابط عمومی ها عضوی از آن بوده تا بتوانند به الگوهای جدید ارتباطی دست یافته  از اطلاعات جهانی بی انتها فرا روی بشر استفاده نمود تا ارتباط عمیق و فراوانی را به کمک روابط عمومی الکترونیک توسعه دهند . امروزه سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری در سراسر دنیا برای دسترسی مستقیم مشتریان خود از انواع رسانه های مختلف در روابط عمومی الکترونیک استفاده می کنند روابط عمومی خلاق به کمک کارشناسان مبتکر خود تصویرسازی مناسبی از سازمان و موسسه خود ارائه می دهند به کمک مهارت های روابط عمومی الکترونیک .در اینجا فقط به معرفی ابزارهای نوین در روابط عمومی ها می پردازیم که کاربرد و نوع عملکرد آنها به طور کامل به صورتهای مختلف ارائه شده هدف ،اهمیت و ارزش و تعداد آنها بوده است که هر روابط عمومی با توجه به اهداف و ماموریت خود می توانند از آنها استفاده نموده تا بتواند در عضویت دهکده جهانی حضور ارزشمندی داشته باشند.

۱-شبکه های اطلاع رسانی۲- اینترنت ۳-پست الکترونیکی( ایمیل )۴-وبلاگ ها ۵۰ ویکی ها ۶- پادکست ۷-خبر خوان های اینترنتیRSS8- موتورهای جستجوی اطلاعات ۹-اتاق های گفتگو یا فروم ۱۰-خبرگزاری های اینترنتی  ۱۱-کیوسک های اطلاع رسانی۱۲- وب سایت های سازمانی( درگاه سازمانی) ۱۳-فناوری تلفن همراه (موبایل ،اس ام اس، بلوتوث)۱۴-اکسترانت ۱۵- تلفن گویا

البته هر کدام  از این ابزار ها معایب و مزایای خودشان را دارند. اینترنت بیشترین نقش را داشته و به طور کل سیستم کاغذ بازی را در دنیا حذف نموده است بعد  تلفن همراه کاربردهای زیادی در اطلاع رسانی روابط عمومی دارد زیرا در پیام‌های کوتاه در صورت خاموش بودن موبایل  پیام ارسال و ذخیره می‌شود و بیشترین کاربرد در پیام های سیاسی اجتماعی تبلیغاتی، نظر سنجی دارد با سرعت عمل، امنیت نسبی، دسترسی دائم فراگیری مخاطبان صرفه اقتصادی یکی از بهترین ابزارهای اطلاع رسانی در روابط عمومی ها است تلفن گویا با هدف پاسخگویی به مشتریان به صورت شبانه‌روزی صرفه جویی در زمان صرفه جویی در هزینه ونیروی انسانی از ابزارهای مفید هستند.

حال خود دانی و توانمندهای خود

دکترقربانعلی تنگ شیر

مدرس دانشگاه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا