اجتماعیخبر ویژه

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها حضوری و الکترونیکی انجام می‌شود

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی از فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت به صورت حضوری و الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: ثبت‌نام میان‌پایه‌ها نیز پس از اعلام نتایج آزمون‌های آخر سال انجام می‌شود.

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، حمید طریفی حسینی روز سه شنبه در نشست خبری با موضوع ثبت نام دانش آموزان اظهار کرد: از فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ثبت نام دانش آموزان کلاس اول آغاز می‌شود تا سال تحصیلی متفاوتی را داشته باشیم.

وی به فرمایشات رهبری در خصوص تحول در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سال تحصیلی پیش رو را با یک برنامه مدرسه محور دنبال خواهیم کرد، در نگاشت مدرسه‌ای سند تحول شاخص‌های مدرسه تراز را انتخاب کردیم تا برنامه ریزی درسی را انجام دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش به توانمندسازی معلمان اشاره کرد و گفت: امسال نظام دوره ای را ویژه اول ابتدایی اجرا خواهیم کرد و کار برنامه ریزی و اقدامات توانمندسازی معلمان را انجام می‌دهیم که بخشی از این دوره حضوری و برخی مجازی خواهد بود.

طریفی حسینی ادامه داد: در حوزه آموزش تعامل تنگاتنگ با معاونت پرورشی داریم، هر برنامه ناظر بر ویژگی‌های پرورشی طراحی می‌شود و همچنین در حوزه تربیت بدنی هم هزار فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ایجاد کرده‌ایم.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب به کشف و شناسایی استعداد دانش آموزان اشاره کردند که در این راستا در دوره ابتدایی مهارت آموزی را مورد توجه قرار دادیم که صد ساعت در اختیار مدارس قرار داده شده تا به صورت تخصصی برنامه ریزی کنند و متناسب با شرایط مدرسه اقداماتی درباره کشف استعدادها انجام دهند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: از سال گذشته شیوه جذب نیروی انسانی تغییر کرده و رویکرد شایستگی محور ایجاد شده که ۲۸ هزار و ۸۰۰ ردیف استخدامی آموزگاری و مدارس استثنایی را داریم که تمام تلاش این است که تا تیرماه فرآیند جذب این داوطلبان کامل شود و در مهر ماه معلمان سر کلاس روند.

طریفی حسینی خاطر نشان کرد: سال گذشته در زمینه توانمندسازی معلمان طرح توانمندسازی شهید همت را داشتیم و امسال این طرح با حضور نومعلمان انجام می‌شود.

وی به موضوع کیفیت مدارس دولتی اشاره کرد و یادآور شد: ۲۰۰ هزار استخدام در ۲ سال گذشته آموزش و پرورش صورت گرفته و اکنون معلمانی جذب شده‌اند که می‌توانند تحول در مدارس را رقم بزنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهم‌ترین عنصر کیفیت بخش در نظام آموزشی معلم است، ادامه داد: معلمانی را جذب خواهیم کرد که کیفیت مد نظر را فراهم کند.

وی درباره فعالیت پروژه مهر برای آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: ستاد پروژه مهر را داریم که این فرآیند از بهمن آغاز می‌شود و بطور جدی از اردیبهشت فعالیت‌های ستاد صورت می‌گیرد.

وی درباره نقل و انتقالات دانش آموزان از مدرسه به مدرسه دیگر توضیح داد: در این شرایط اطلاعات دانش آموزان به مدرسه دیگر منتقل می‌شود، این به شرطی است که در محدوده بندی جغرافیایی مشکلی وجود نداشته باشد.

ثبت نام متولدین ۲ مهر سال ۹۶ لغایت اول مهر سال ۹۷در کلاس اول

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: متولدین ۲ مهر سال ۹۶ لغایت اول مهر سال ۹۷ می‌توانند برای کلاس اول ثبت‌نام کنند. ثبت‌نام دانش آموزان پایه اول در مناطق روستایی تا ۱۰ سالگی هم انجام می‌شود.

طریفی حسینی گفت: برای ثبت نام اتباع دستورالعمل و شرایطی باید از وزارت کشور ارسال شود تا این فرآیند هم به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی درباره محدوده بندی مدارس اظهار کرد: مدارسی که در مرز مناطق قرار دارند، با ستادهای ثبت‌نام هماهنگ کرده‌ایم و براساس ظرفیت مدرسه، وضعیت را بررسی کرده و تصمیم گیری می‌کنند.

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا حضوری و الکترونیکی انجام می‌شود
۱۹ اردیبهشت آغاز ثبت نام حضوری و الکترونیکی

مدیر کل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش در ادامه این نشست درباره ثبت نام دانش آموزان اظهار کرد: در حوزه ظرفیت سازی برای ثبت‌نام مسئله‌ای در آموزش و پرورش نداریم و ۱۹ اردیبهشت آغاز ثبت نام محسوب می‌شود که یک فرآیند تدریجی است.

مجتبی هاشمی افزود: همه تدابیر لازم برای ثبت نام انجام شده و ثبت‌نام الکترونیکی هم به عنوان یک گزینه اضافه شده است که خانواده‌ای که تمایل دارد به صورت حضوری و خانواده‌ای که می‌خواهد به صورت الکترونیکی ثبت نام فرزندان را انجام دهند.

وی یادآورشد: پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم ثبت‌ نام در مدرسه جدید را خواهند داشت اما سایر پایه‌ها پس از دریافت کارنامه انجام می‌شود. ثبت‌نام پایه هفتم و دهم پس از دریافت کارنامه‌ها انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: شعار ثبت نام( ثبت‌نام مطلوب و خانواده مداری) است که باید در اقصا نقاط کشور فضای آموزشی را داشته باشیم.

رییس ستاد پروژه مهر ادامه داد: در دولت سیزدهم همه فعالیت‌ها باید براساس عدالت و رضایت مردم باشد بنابراین اصل حرمت و تکریم خانواده در فرآیند ثبت‌نام باید مورد توجه باشد. همچنین ثبت‌نام نباید پیچیده باشد که به عنوان گره فکری خانواده در آید و تسهیلاتی در این راستا را مد نظر داریم.

هاشمی عنوان کرد: شفاف سازی در ثبت‌نام موضوع مهمی است که باید مورد توجه باشد، شفاف سازی می‌تواند به پرسش‌های خانواده پاسخ دهد.

وی افزود: برای هدایت درست این فرآیند در ابتدا ضوابط را اعلام و ابلاغ کردیم، سپس برای داشتن نظام مناسب تسهیل‌گر در مناطق آموزش و پرورش را گذاشتیم که امسال این کار را دنبال می‌کنند در واقع هرکس در این فرآیند ثبت‌نام یه مشکل برخورد می‌تواند به منطقه مراجعه کند.

رییس ستاد پروژه مهر یادآور شد: نطارت‌های میدانی در فرآیند ثبت نام صورت می‌گیرد، سال گذشته ۸۶ هزار بازدید میدانی به منظور رفع موانع در این فرآیند صورت گرفته است. کل عملیات ثبت‌نام به صورت آماری مدنظر است.

هاشمی خاطر نشان کرد: تلاش بر این بوده که کاری مدیریتی انجام دهیم که همکاران تا ۳۱ مرداد به درستی اقدامات لازم را مدنظر قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا