اخبار یک

از پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان و مطالبات فرهنگیان تا توسعه زیرساخت‌های شهرستان پردیس

نیم نگاهی به عملکرد احمد نادری، نماینده مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به‌گزارش پیام فوری، احمد نادری نماینده مجلس شورای اسلامی و راه یافته به مرحله دوم دوازدهمین انتخابات از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس است، وی دانشیار مردم‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی است، وی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته انسان‌شناسی (مردم‌شناسی) را در دانشگاه تهران، و دکتری تخصصی رشته انسان‌شناسی سیاسی را در دانشگاه فرایه برلین آلمان به پایان رسانده‌ است.

احمد نادری علاوه بر فعالیت‌های دانشگاهی، در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی نیز از چهره‌های فعال و تاثیرگذار در سال‌های اخیر بوده است و در آثار و نوشته‌های خود همواره بر پیوند پژوهش‌های دانشگاهی و فضای اجتماعی تاکید داشته است.

نادری از جمله نمایندگان موفق دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بوده که در این سال‌ها دغدغه‌ای جز خدمت به انقلاب اسلامی و مردم نداشته و در این مسیر نیز ثابت قدم به راه خود بدون کمترین حاشیه‌ای ادامه داده است، فرصتی شد تا در گفت‌وگویی کوتاه با وی، نیم نگاهی هرچند کوتاه و اندک از عملکرد وی داشته باشیم.

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را دنبال می‌کنیم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس می‌گوید: مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و پیگیری تسریع در پرداخت ۱۳۰ همت به سازمان تامین اجتماعی، از همسان سازی حقوق بازنشستگان حمایت خواهد کرد.

احمد نادری اظهار داشت: مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و پیگیری تسریع در پرداخت ۱۳۰ همت به سازمان تامین اجتماعی، از همسان سازی حقوق بازنشستگان حمایت خواهد کرد. بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه کشور، اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را دنبال خواهیم کرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ماهیت عناوین و پیگیری‌ها در کمیسیون آموزش و تحقیقات را بر پایه عدالت آموزشی و برخورداری متناسب محصلان تمام کشور عنوان کرد و افزود: در این مسیر اقدامات تقنینی و نظارتی در راستای حذف مافیای آموزشی و رویه‌های غیر قانونی و غیر منطقی صورت گرفته است.

دکتر نادری با تشریح برخی اقدامات انجام شده ادامه داد: پیگیری آزمون مجدد ۶۰۰۰ نفر از جاماندگان نهضت سوادآموزی،  پیگیری استخدام معلمان قرآن طلبه‌های دارای صلاحیت طرح امین، پیشنهاد، بررسی و پیگیری طرح جهش تولید دانش بنیان، تصویب کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان، انتقال مهد کودک‌ها از بهزیستی به آموزش و پرورش، تاکید بر جلوگیری از روند خصوصی سازی در نظام آموزشی، پیگیری مستمر مطالبات و‌معوقات فرهنگیان  و پیگیری همسان سازی حقوق هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان در سال‌های اخیر را به جد دنبال کرده‌ایم.

توسعه زیرساخت‌های شهرستان پردیس

وی با بیان اینکه حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را به ۳۰ پهنه نظارتی تقسیم  شد تا هر یک از نمایندگان این حوزه انتخابیه به طور تخصصی بر یک پهنه نظارت داشته باشد، خاطرنشان کرد: در این میان بنده پهنه و حوزه انتخابیه پردیس را انتخاب کردم.

دکتر نادری بیان کرد: دعوت از معاون وزیر راه و شهرسازی وقت و پیگیری تسریع در تحویل مسکن مهر پردیس، نشست با شورای صنعتی پردیس و پیگیری مشکلات مناطق صنعتی شهرداری پردیس، پیگیری تکمیل و تجهیز بیمارستان الغدیر و پیگیری افتتاح بیمارستان تامین اجتماعی پردیس، جلسه با خیرین بیمارستان الغدیر برای تحویل بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی، پیگیری حل مشکلات متروی پردیس به منظور خدمات رسانی سریع تر به شهروندان، تاکید بر عدالت توزیعی آموزش و پیگیری تحویل مدارس مهر از شرکت عمران پردیس و همچنین جلسات متعدد با معتمدین و نهادهای محلی به منظور تسهیل توسعه پایدار پردیس از جمله کارهای انجام شده بوده است.

احقاق حقوق کارگران هفت تپه

این نامزد راه یافته به انتخابات مرحله دوم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به پیگیری مطالبات کارگران هفت تپه یادآور شد: این پروژه با توسط بنده و برخی همکارانم به سرانجام رسید و در واقع یکی از پروژه‌های موفق مجلس یازدهم در حوزه نظارتی، بازپس‌گیری واگذاری هفت تپه بود.
دکتر نادری ابراز کرد: پروژه هفت تپه دو پرونده شامل واگذاری غیر قانونی و گرفتن ۱٫۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای یک نفر بود که ما به این دو پرونده متداخل ورود کرده و در نهایت به نتیجه رسیدیم و واگذاری ۳۰ هزار هکتار زمین به ارزش تقریبی ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ ناتمام ماند و این واگذاری غیر قانونی را اجازه ندادیم نهایی شود.

وی این را هم گفت که امروز کارگران شریف هفت تپه که دوستان خیلی خوب ما هستند رضایت کامل دارند و حقوق آنان پرداخت می‌شود و خانواده آنان نیز راضی و به تولید کشور نیز کمک می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا