دسته‌بندی نشده

میزگرد بررسی چالش‌های خصوصی‌سازی معادن ایران برگزار شد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش الناز مقدم ، میزگرد بررسی چالش‌های خصوصی‌سازی معادن باحضور محــمدحسـن عرفانیان (مجری طرح فولاد مبارکه)، سیـــد داوود یثربی (مدیرعامــل سابق صندوق بازنشستگی شرکت ملی فولاد ایران و بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات)، بهرام شکوری (رئیس سابق کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران)، سیدمصطفی فقری (مدیر استخراج مواد معدنی شرکت فولاد مبارکه) و بیژن یثربی (برگزیده بنیاد ملی نخبگان و کارشناس استخراج معدن) به میزبانی پایگاه خبری تحلیلی «ایراسین» در تهران برگزار شد.

با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر الزام جایگزینی معدن با نفت، معدن و صنایع معدنی می‌تواند یکی از پیشران‌های اقتصاد ایران باشد و البته این امر منوط به سرمایه‌گذاری مؤثر و افزایش تولیدات و استخراج مواد معدنی است. به نظر برخی کارشناسان، خصوصی‌سازی معادن، به‌عنوان یک راهکار مؤثر برای افزایش تولیدات معادن و راه‌اندازی مجدد معادن غیرفعال به حساب می‌آید.

می‌توان بخش معادن و صنایع معدنی را از جلوه‌های برجسته جهش تولید در کشور خواند و افزایش واگذاری‌ها در بخش معادن و صنایع معدنی به مردم و بخش خصوصی را ازجمله اهداف پیش روی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد. حال سؤال اصلی این است که تحقق این هدف نیازمند چه الزاماتی است و شیوه اجرای صحیح آن به بهترین نحو چیست؟

به عقیده محتشمی‌پور معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت، ورود محصولات معدنی به بورس جزو سیاست‌های این وزارتخانه است که این رویه مانع انحصار و ابهام در روابط بین خریدار و فروشنده می‌شود و به شفافیت اطلاعات و ثبت فاکتورهای واقعی کمک می‌کند که البته این یک فرایند تدریجی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا