اجتماعیچهار خبرحوادثخبر ویژه

معرفی مناطق برتر مدیریت بحران در تهران

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری، اسماعیل سلیمی در جلسه ادواری شورای دبیران ستادهای مدیریت بحران مناطق ۲۲ گانه که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: عملکرد ستادهای مدیریت بحران مناطق بر اساس شاخص های تعیین شده در حوزه های پیشگیری، آمادگی، آموزش، مرکز عملیات اضطراری (EOC)، روابط عمومی و انجام اقدامات شاخص در سه ماهه سوم سال (فصل پاییز) مورد ارزیابی قرار گرفت.
سلیمی افزود: بر اساس این ارزیابی، عملکرد ستادهای مدیریت بحران مناطق ۱۱، ۱۶، ۱، ۶، ۴، ۱۰ و ۸ در سطح عالی معرفی شد.

او با اشاره به شاخص های تعیین شده در هر حوزه گفت: برگزاری مانور در حوزه آمادگی ، ثبت اطلاعات گودبرداری ها و پیگیری اجرای سند کاهش خطر پذیری محلات در حوزه پیشگیری از جمله شاخص های تعیین شده در ارزیابی عملکرد ستادهای مدیریت بحران مناطق به شمار می آید.

سلیمی اضافه کرد: همچنین اجرای طرح مدرسه آماده در سطح مدارس شهر تهران، فعالیت خانه های دوام و ایمنی و مدیریت بحران ساختمان در حوزه آموزش و میزان مشارکت در انتشار تبلیغات و موضوعات آموزشی، تولیدات چند رسانه ای و خبر در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی از جمله شاخص های تعیین شده در این ارزیابی است.

سرپرست معاونت آمادگی، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران افزود: سرعت اعلام حوادث و هشدار و ارائه گزارش ماهانه ایستگاه شتاب نگاری در حوزه مرکز EOC شهر تهران و استفاده از ظرفیت های مردمی و NGO ها از جمله شاخص های تعیین شده بشمار می آید.

براساس اعلام روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سلیمی در ادامه بر لزوم پیگیری، هماهنگی و ارتباطات مستمر ستادهای مدیریت بحران مناطق با استان های معین در زمان وقوع بحران تاکید کرد.

 

منبع : شهرداری تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا