اقتصادیبیمهخبر ویژه

رشد سودآوری «البرز» در گزارش ۶ماهه

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری، شرکت بیمه البرز در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه، سود عملیاتی خود را با رشد یک هزار و ۶۵۰درصدی نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته به مبلغ ۷هزار و ۹۹۷میلیارد ریال رساند. همچنین سود خالص نیز با افزایش یک هزار و ۶۲۹درصدی به ۸هزار و ۷میلیارد ریال رسید.

سود انباشته پایان دوره ۶ماهه شرکت با رشد ۸۹۴درصدی به رقم ۷هزار و ۲۰۷میلیارد ریال  رسید. البرز،  سود هرسهم را هم با افزایش ۳۷۸درصدی به ۵۵۵ریال رساند.

البرز  اهداف و برنامه های راهبردی خود درخصوص مبلغ و ترکیب پرتفوی بیمه‌ای را اعلام کرد که در فعالیت شرکت های بیمه ای در مکانیزم انتقال ریسک و تبعات آن از بیمه گذار به بیمه گر خلاصه می شود  و  نتیجه آن کاهش نگرانی و ایجاد امنیت و آرامش خاطر در جامعه است. ماموریت شرکت تامین منافع ذینفعان از طریق ارایه خدمات بیمه ای و سرمایه گذاری مناسب و بهینه و چشم انداز شرکت حضور پایدار و موثر در بازار بیمه کشور است که در این راستا برخی از اهداف راهبردی شرکت به شرح زیر است:

.۱       حفظ و ارتقای وضعیت توانگری (پشتوانه مالی و تخصص حرفه‌ای) و ماندگاری (حضور همیشگی در صنعت بیمه و اقتصاد کشور از طریق مشتری‌مداری، مدیریت علمی، افزایش بهره‌وری و کارآیی) شرکت؛

.۲       انتخاب الگوی مشتری مداری ضمن حفظ حداکثر بازدهی؛

.۳       حفظ منافع ذینفعان با بکارگیری کارآمد ذخایر فنی و اندوخته‌ها در بازار پول و سرمایه؛

.۴       تنوع بخشی به پوشش های بیمه‌ای و ایجاد آمادگی در جهت اجرای آن؛

.۵       حضور فعال در بازار رقابتی بیمه، ضمن احتراز از رقابت ناسالم و غیرمنطقی با رقبا؛

.۶       بهبود و افزایش مداوم بهره‌وری منابع؛

این شرکت در توضیحات خود درباره روند خسارت‌ها و ذخایر فنی اعلام کرده است  ذخایر فنی بیمه ای در تاریخ ۳۱شهریور۱۳۹۹ به مبلغ۴۱هزار و ۴میلیارد و ۶۰۲میلیون ریال است که نسبت به سال ۹۸ مبلغ ۶هزار و ۳۴۰میلیارد و ۷۸۱میلیون ریال افزایش یافته است. این ذخایر برای پوشش کامل خسارت های پرداختی در سال های آتی است که براساس آیین نامه ها و دستورالعمل های بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه محاسبه شده و طبق بررسی های انجام شده، خسارت های احتمالی را کامل پوشش خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا