دسته‌بندی نشده

پیشگیری و مهار ویروس کرونای جدید”آزمون بزرگ”سنجش توانایی مدیریت چین

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چنین رویداد تا کنون کمتر در جهان دیده شده است. بی شک، چین با داشتن ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت، اکنون باید یک آزمون بزرگ را در زمینه توانایی مقابله با بحران امنیت عمومی و مدیریت کشور از سر بگذارند.

با توجه به وضعیت کنونی، چین به موقع تدابیر لازم را اتخاذ کرده است. کمیته مرکزی حزب کمونیست چین گروه‎های مقابله با ویروس کرونا را تشکیل داد و با هماهنگی نهادهای مختلف و به کارگیری تمام توان به بررسی بیماران پرداخت و اطلاعات را به صورت شفاف در اختیار کارشناسان و مردم قرار داد و تحقیقات علمی برای مقابله با این ویروس را به سرعت آغاز کرد. افزون بر این، شورای دولتی چین با صدور اطلاعیه با اضافه کردن به روزهای تعطیلات عید بهار، اعزام نیروهای پزشکی بیشتر و انتقال محموله و لوازم پزشکی به وو هان و تاسیس سریع یک بیمارستان جدید، با تمام نیرو تلاش می‎کند از شیوع ویروس کرونای جدید پیشگیری و آن را مهار کند تا مردم در بیشترین میزان از سلامت و امنیت به سر ببرند.

در عین حال چین با پایبندی بر شفاف سازی، به موقع و درست درباره مهار و کنترل این ویروس اطلاع‎رسانی می‎کند و با انتشار حقیقت از پخش شایعات جلوگیری می‎کند و برای تثبیت احساسات مردم و تقویت اطمینان آنان نقشی مهم ایفاء کرده است. چین به موقع اطلاعات و موارد فنی مربوط به این بیماری را در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار داده است و یافته‎های خود در مورد ساختار ژنتیکی این ویروس را با کارشناسان این سازمان به اشتراک گذاشته است. دبیر کل سازمان بهداشت جهانی نیز از نقش چین در رهبری، شفاف سازی و اتخاذ سریع تدابیر درست تقدیر کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا