اخبار یکاقتصادی

۲۵۵ هزار قرارداد اجاره در سامانه «خودنویس» ثبت شد

مدیر سامانه خودنویس وزارت راه و شهرسازی از ثبت بیش از ۲۵۵ هزار و ۵۱۱ قرارداد اجاره در سامانه خودنویس خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده تا از خردادماه امسال نخستین قرارداد خرید و فروش در سامانه خودنویس ثبت شود و این امکان علاوه بر ثبت رایگان قرارداد اجاره برای متقاضیان فراهم شود.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، «مهدی ساسانی» افزود: سامانه خودنویس از سال گذشته تاکنون با ثبت رایگان قرارداد اجاره در اختیار عموم مردم قرار گرفت و موجران و مستاجران موفق شدند تا در این سامانه به شکل قانونی قراردادهای اجاره خود را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار بیش از ۲۵۵ هزار و ۵۱۱ متقاضی در سامانه خودنویس ثبت نام کرده‌اند، یادآور شد: هم اکنون قراردادهای اجاره روی سامانه ثبت می‌شود و برنامه‌ریزی شده تا از خردادماه امسال نیز قرارداد خرید و فروش به آن افزوده و این امکان نیز برای متقاضیان فراهم شود.

به گفته ساسانی، سامانه خودنویس از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده است و به مرور انواع معاملات اجاره روی سامانه بارگذاری و رفع اشکال شد. همچنین ۲۱ بهمن سال گذشته نیز دسترسی مشاوران املاک تهران را به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف کردیم و هم‌اکنون مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره باید به سامانه جدید (سامانه خودنویس) مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا