خبر ویژهسیاسی

مقام اسرائیلی: خسارات تل‌آویو در جنگ غزه ۶ برابر جنگ ۲۰۰۶ با لبنان است

یک مسئول رژیم صهیونیستی با هشدار درباره پیامدهای تداوم جنگ غزه اعلام کرد خساراتی که اسرائیل در جنگ کنونی غزه متحمل شده ۶ برابر خسارت‌های جنگ جولای ۲۰۰۶ با لبنان است.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از تسنیم، وبسایت عبری والا به نقل از یک مسئول صهیونیست اعلام کرد که خسارات ناشی از جنگ غزه برای اسرائیل تاکنون ۶ برابر خسارتی است که این رژیم در جنگ دوم با لبنان در جولای ۲۰۰۶ متحمل شده بود.

بر اساس این گزارش، «شای آهارانوویچ» مدیر اداره مالیات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که خسارات جنگ کنونی با غزه برای اسرائیل ۶ برابر خسارات جنگ جولای با لبنان است. درحال حاضر حدود ۷۰۰ هزار درخواست از سوی اسرائیلی‌ها برای غرامت ثبت شده و ما تاکنون در چنین شرایطی قرار نداشته‌ایم.

این مسئول صهیونیست برآوردی از میزان خسارت مورد انتظار رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و یا میزان دقیق خسارتی که این رژیم در جنگ جولای مقابل حزب‌الله متحمل شده بود ارائه نکرد اما طبق بیانیه‌های وزارتخانه‌های مربوطه رژیم صهیونیستی، در جنگ جولای ۲۰۰۶ حدود ۱۰۰ هزار درخواست از جانب اسرائیلی‌ها برای غرامت ثبت شده بود.

همچنین طبق داده‌های کابینه رژیم صهیونیستی، هزینه خسارات مستقیم اسرائیل از جنگ جولای در سال ۲۰۰۶ بالغ بر ۲٫۸ میلیارد دلار بوده است.

مدیر اداره مالیات رژیم اشغالگر گفت که جنگ یک چالش بسیار پیچیده برای اسرائیل به وجود آورده و ما قبلا هرگز چنین خساراتی ندیده بودیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا