اخبار یکپرونده ویژهتحلیل و گزارشنفت و انرژی

الگوی غلط انتصابات در پتروشیمی ها سریال‌ساز شده!

زمان مطالعه: < 1 دقیقه


به گزارش پیام فوری،هنوز سرنوشت محمد بهمئی از اذهان فراموش نشده که بازداشت سیدپیروز موسوی رسانه‌ای شد. این چندمین مرتبه از بازداشت مدیران سابق دولت روحانی است که در پتروشیمی‌های زیر مجموعه وزارت دفاع به کار گرفته شده‌اند.
حال این سؤال مطرح است که سیدپیروز موسوی مدیرعامل سابق شرکت پایانه‌های نفتی ایران در دولت بنفش که روزگاری از ژنرال نفتی روحانی جناب زنگنه حمایت می‌کرد، با حمایت چه کسانی بر مسند پتروشیمی بوشهر نشست که در نهایت بازداشت شد.
اما نکته قابل تأمل وجه اشتراک سید پیروز موسوی با محمد بهمئی در نحوه انتصاب و بازداشت است، چرا که دولت انقلابی بدون در نظر گرفتن هشدار افراد انقلابی و نخبه از هردو با سابقه کاری در دولت بنفش در پتروشیمی‌های زیر مجموعه وزارت دفاع مورد استفاده قرار گرفتند و هر دو در نهایت بازداشت شدند.
اما اینگونه انتصابات رانتی تبعات و اثرات مخربی دارد، ضربه‌ای که بر بدنه پتروشیمی و کارکنانی که تحت تأثیر فساد مدیر بالادستی خود و بازداشت ناشی آن قرار گرفته‌اند وارد می‌کند، اما خسارت اصلی صدمه‌ای است که اعتماد مردم به دولت را نشانه گرفته است. چرا که ابهام بکارگیری مجدد مدیران وابسته به جریان دولت بنفش در دولت انقلابی برای افکار عمومی مشخص نیست، آیا کشور مدیر متخصص و توانمند انقلابی ندارد!؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا