اجتماعیخبر ویژهمدیریت شهری

تصویب مشروط گزارش حسابرسی سازمان نوسازی شهرداری تهران

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از  ایسنا، مجید فراهانی پس از قرائت گزارش حسابرسی سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت:  گزارش حسابرسی سازمان ها و شرکت های مختلف به موجب بند “ج” ماده ۴۴ آیین نامه مالی شهرداری ها و بند ۳۰ ماده ۷۱ قانون شوراها انجام می شود. ممیزی و حسابرسی باید به وسیله شورای شهر تهران از طریق بررسی گزارش های مالی و گزارش حسابرسان از طریق موارد نقض و تخلف به شهردار و پیگیری های لازم بر اساس مقررات قانونی صورت می گیرد.

 

وی افزود: حسابرسی از سازمان نوسازی شهر تهران در سال ۱۳۹۴ توسط موسسه حسابرسی شاخص اندیشان دارای درجه کیفی “الف” بر اساس رتبه بندی جامعه حسابرسان کشور انجام شده است. حسابرس منتخب شورا با ذکر ۵ بند به عنوان مبانی اظهار نظر مشروط بر مواردی که تحریف صورت های مالی و محدودیت در رسیدگی در مجموع یا به تنهایی دارای اثر با اهمیت اما غیر اساسی بر صورت های مالی باشد گزارش حسابرسی خود را اعلام کرده است. به گفته وی گزارش مشروط یک اظهار نظر مقبول به استثناء مواردی در بندهای مبانی تعدیل اظهار نظر بنا به دلایل ذکر شده و استثناء شده، است.

 

فراهانی با اشاره به ارزیابی این گزارش در کمیته بودجه و نظارت مالی گفت: ارزیابی ما نشان می دهد این سازمان برخی موارد مانند عدم شفافیت در موارد مالی و قراردادها، موارد مالیاتی و عدم پایبندی به رعایت اساسنامه،  الزامات قانونی و مصوبات شورای شهر را رعایت نکرده است.

به گزارش ایسنا، نهایتا این گزارش با ۱۸ رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا