خبر ویژهمدیریت شهری

شهردار منطقه چهار تهران در مجمع جهانی شهری WUF10 در شهر ابوظبی امارات خبر داد: اجرای کم نظیرترین سازه کابلی دنیا در باغ پرندگان تهران

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

“محمد محمددوست” با بیان این مطلب گفت: شمال شرق تهران که به عنوان بزرگترین منطقه پایتخت ایران با جمعیتی حدود یک میلیون نفر شناخته می شود، بیشترین وسعت جنگلکاری ها و میزان فضای سبز و بوستانی شهر تهران را نیز به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در این منطقه مجموعه تفریحی و گردشگری باغ پرندگان به عنوان یکی از پروژه های شاخص زیست محیطی پایتخت ایران با تلاش مدیران شهری و با رعایت کامل الزامات زیست محیطی احداث گردیده است.
شهردار منطقه چهار افزود: سازه کابل و توری این پروژه با ارتفاع ۵۰ تا ۶۰ متری ستون ها از سطح زمین احداث گردیده است که بزرگترین نمونه در حال حاضر است.
محمد دوست تصریح کرد: گردآوری حدود ۲۰۰ گونه پرنده از اقلیم های فصلی سراسر جهان، شامل پرندگان پروازی و آبچر و پرندگان دشت چر و احداث کلینیک پرورش گونه های در حال انقراض از دیگر ویژگی های این پروژه فراملی است.
وی اضافه کرد: این باغ دارای ۲ سیستم تصفیه خانه و سیرکولاسیون، هفت هزار مترمکعب حجم آب دریاچه ها و برکه ها، ۵۶ گره پیرامونی، ۲۸۰ هزار کراس کلمپ اتصالات، ۱۲ ستون فلزی، ۲۵ هزار تن فلز، ۵/۷ هکتار مساحت توری (جنس توری ها استنلس استیل) و ۶۸ هزار متر طول شبکه کابلی است.
محمددوست در پایان تاکید کرد: مجموعه کامل ۸۶ هکتاری جنگل لویزان که پروژه باغ پرندگان در آن احداث شده است، این پتانسیل را دارد تا با مشارکت سرمایه گذاران خارجی تبدیل به یکی از زیباترین و بزرگترین قطب های تفریحی و گردشگری دنیا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا