اقتصادی

پیش افتادن عراق از عربستان در صادرات نفت به امریکا

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

داده های نمودار اداره اطلاعات انرژی امریکا حاکی از آن است که حجم صادرات نفتی عراق به امریکا در هفته گذشته در مقایسه با هفته پیش از آن کاهش یافته است.به گزارش ایلنا از «شفق نیوز» اداره اطلاعات انرژی امریکا امروز یکشنبه (۷ ژانویه) اعلام کرد که صادرات نفتی عراق به امریکا طی هفته گذشته در مقایسه با هفته پیش از آن کاهش داشته است.
آمارهای اداره اطلاعات انرژی حاکی از آن است که میانگین واردات نفت خام امریکا در هفته گذشته از ۸ کشور اصلی با افزایش یک میلیون و ۳۷ هزار بشکه ای در روز نسبت به هفته پیش از آن، به ۵٫۹۰۹ میلیون بشکه در روز رسیده است.
این اداره افزود که صادرات نفتی عراق به امریکا در هفته گذشته ۲۳۹ هزار بشکه در روز برآورد شده که در مقایسه با هفته پیش از آن، که ۳۸۰ هزار بشکه در روز بود، کاهش ۱۴۱ هزار بشکه ای داشته است.
بر اساس این اطلاعات کانادا با میانگین ۳ میلیون و ۷۹۶ هزار بشکه ای در روز، در هفته گذشته بیشترین صادرات را به امریکا داشته و پس از آن، مکزیک با میانگین ۹۵۲ میلیون بشکه در روز، برزیل با میانگین ۳۰۵ هزار بشکه در روز و لیبی با میانگین ۱۷۱هزار بشکه در روز به ترتیب در جایگاه های دوم، سوم و چهارم قرار دارند.
بر اساس داده های این اداره، حجم واردات نفت خام امریکا طی هفته گذشته از عربستان به طور میانگین ۱۳۹ هزار بشکه در روز، کلمبیا ۱۲۹ هزار بشکه در روز، نیجریه ۹۵ هزار بشکه در روز و اکوادور ۸۳ هزار بشکه در روز برآورد شده است.
امریکا در هفته گذشته هیچ مقدار نفت خامی از روسیه به کشور خود وارد نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا