سیاسی

نتایج نظرسنجی دانشگاه هاروارد: ۵۱ درصد جوانان آمریکا خواهان محو اسراییل است

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

همچنین ۶۰ درصد از گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ ساله ها معتقدند عملیات طوفان الاقصی و حمله ۷ اکتبر حماس به اسراییل، نتیجه طبیعی ستم هایی است که اسراییل طی دهه های گذشته بر فلسطینی ها روا داشته است.۶۰ درصد از جوانان این رده سنی معتقدند “یهودی ها ظالم هستند”.نتایج یک نظرسنجی حدید نشان می دهد اکثریت جوانان آمریکایی خواهان پایان یافتن موجودیت اسراییل و تشکیل یک نهاد واحد فلسطینی با حاکمیت حماس در سراسر اراضی اشغالی هستند.
به گزارش عصرایران به نقل از نیویورک پست، بر اساس نتایج “تکان دهنده” یک نظرسنجی دانشگاه هارواد – هریس، ۵۱ درصد از جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال آمریکایی معتقدند راه حل نهایی خاتمه دادن به درگیری اسراییل و فلسطین این است که “اسراییل پایان یابد و اراضی فلسطینی اشغال شده به حماس داده شود تا یک کشور واحد فلسطینی در آن تاسیس کند.”
در بین ۴۹ درصد باقی مانده، تنها ۳۲ درصد گفتند که به راه حل دو دولتی اعتقاد دارند و فقط ۱۷ درصد معتقد یه دولت واحد اسراییلی بوده و گفتند که باید از دیگر کشورهای عربی خواسته شود که جمعیت فلسطینی را جذب کنند.

این رقم در تضاد کامل با سایر گروه های سنی است که همه به طور چشمگیری راه حل دو دولته را ترجیح می دادند و فقط ۴ درصد از آمریکایی‌های ۶۵ ساله و بالاتر گفتند که احساس می‌کنند باید به دولت اسراییل پایان داده شود.
سناتور راجر مارشال (راجر مارشال) از کانزاس درباره نتایج شوکه کننده این نظرسنجی به نیویورک پست گفت: ” این باید زنگ خطری باشد. پوسیدگی ایدئولوژیک در میان جوانان آمریکایی آنقدر بد شده است که خود را متقاعد کرده‌اند که با تروریست‌های واقعی که از آمریکا متنفرند، همدردی کنند.”
همچنین ۶۰ درصد از همان گروه سنی (۱۸-۲۴) آمریکایی معتقدند عملیات طوفان الاقصی و حمله ۷ اکتبر حماس به اسراییل، نتیجه طبیعی ستم هایی است که اسراییل طی دهه های گذشته بر فلسطینی ها روا داشته است.
همین میزان (۶۰ درصد) در همین گروه سنی معتقدند اسراییل مرتکب نسل کشی شده است.

همچنین ۵۳ درصد از جوانان ۱۸-۲۴ ساله آمریکایی گفتند که دانش‌آموزان باید بتوانند آزادانه خواستار “نسل‌کشی یهودیان” بدون عواقب باشند.
۶۷ درصد از جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله هم گفتند که معتقدند با یهودیان ” باید به عنوان سرکوبگر رفتار شود” – موضعی که ۷۳ درصد آمریکایی‌ها در میانگین سنی مختلف، با آن مخالف بودند و آن را “ایدئولوژی نادرست” نامیدند.
نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد ۶۰ درصد از جوانان در رده سنی ۱۸-۲۴ سال آمریکایی، معتقدند “یهودی ها ظالم هستند” .
این نظرسنجی همچنین نشان می دهد اکثریت ۶۹ درصدی آمریکایی ها پیگیر وقایع و اخبار جنگ غزه هستند در حالی که در بین جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال این رقم ۸۱ درصد است و نشان می دهد جوانان آمریکایی بسیار بیشتر از دیگر گروه های سنی پیگیر وقایع غزه هستند.

نظرسنجی هاروارد- هریس در  روزهای ۱۳ و ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳ و از میان ۲۰۳۴ نفر انجام شده است.
گفتنی است در هفته های گذشته بسیاری از دانشگاه ها و مدارس آمریکایی صحنه تظاهرات گسترده ضداسراییلی و در حمایت از فلسطین بوده است، به نحوی که لابی اسراییل در کنگره آمریکا با نگرانی از وضعیت افکار عمومی آمریکا، پس از فشار برای استعفای رییس دانشگاه پنسیلوانیا، درصدد است روسای برخی دیگر از معروف ترین دانشگاه های آمریکا از حمله هاروارد را نیز مجبور به استعفا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا