اقتصادیخبر ویژهگردشگری

وزیر میراث‌فرهنگی: اجرای ویژه‌برنامه‌های نوروز۱۴۰۰ منوط به جلوگیری از موج چهارم کرونا است/ بازگشت ۱۷۰۰شیء تاریخی از آمریکا

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش پیام فوری از بوشهر، علی‌اصغر مونسان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر از افتتاح ۱۴۰۰میلیارد تومان پروژه در حوزه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری در کشور از طریق استان بوشهر اظهار داشت: فردا به‌صورت ویدئو کنفرانس با فرمان رئیس‌جمهوری این پروژه‌ها افتتاح می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه “استان بوشهر برای نخستین‌بار دارای یک هتل بزرگ ۵ستاره می‌شود” گفت: این پروژه با یک‌هزار تخت و بسیار با کیفیت و بزرگ، فردا به دستور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به افتتاح موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر گفت: این موزه به سبب محتوایی یکی از بهترین موزه‌های کشور است چراکه در این موزه آثار تاریخی ارزشمند با استفاده از تکنولوژی نوین ارائه کرده و با سایر موزه‌ها در کشور متفاوت است.

مونسان، با بیان اینکه “استان بوشهر دارای آثار تاریخی بی‌نظیری و تاریخ کهن است” خاطر نشان کرد: موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس در بوشهر قرار است چند استان پیرامونی به‌ویژه کرانه خلیج فارس را زیرپوشش قرار دارد.

وی، با اشاره به رونق صنعت گردشگری با تکیه با ظرفیت‌های درونی تصریح کرد: این صنعت در کشور به یک جریان اقتصادی تبدیل شده و تاکنون ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه در عرصه صنعت گردشگری در دولت دوازدهم افتتاح شده است.

معاون رئیس‌جمهور با قدردانی از تحمل و همکاری همه دست‌اندرکاران صنعت گردشگری گفت: در این عرصه دولت هم به وسع خودش با توجه به موضوع تحریم‌ها و فشارهای حداکثری، حمایت‌هایی انجام داده است.

مونسان افزود: تاکنون از یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام کرونایی درخواست شده، ۵۰۰ میلیارد تومان آن به دست اندرکاران صنعت گردشگری پرداخت شده است.

وی با اشاره به مصوبه هیئت دولت مبنی بر تمدید ثبت نام و پرداخت این تسهیلات تا بهمن‌ماه تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۰ حدود ۷ هزار میلیارد تومان برای حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا بودجه در نظر گرفته شده، اگرچه این اعتبارات جبران ۲۱ هزار میلیارد تومانی خسارتی که به صنعت گردشگری تا آبان‌ماه امسال وارد کرد نمی‌کند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با اظهار امیدواری از بین رفتن ویروس کرونا و واکسینه‌شدن مردم در برابر این ویروس و فعال‌شدن صنعت گردشگری گفت: خدمات همکاران در وزارت بهداشت، کشور، ستاد ملی کرونا به‌ویژه شخص رئیس جمهور که تصمیمات خوبی برای تعطیلات نوروزی در شنبه گذشته در ستاد ملی کرونا گرفته شد مورد تقدیر است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی پیش‌رو تصریح کرد: در هیئت دولت مقرر شد مدیریت سفرهای تحت کنترل را وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری همه استانداران با رعایت کامل دستورالعمل بهداشتی در راستای نشاط و شادابی مردم و کمک به صنعت گردشگری و اقتصاد کشور انجام دهد.

مونسان این مصوبه را در راستای رفاه و نشاط مردم در انجام سفرها دانست و افزود: همه موافقت‌های انجام شده مشروط بر این است که خدای نکرده موج چهارم کرونا شدید نداشته باشیم که از مردم خواهش می‌شود این ایام تا پایان سال به شدت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی بیان کرد: با توجه به تعطیلی هفته آینده، مردم در راستای مقابله با کرونا مراقب سفرها باشند و تا جایی که می‌شود از سفر پرهیز شود که ان‌شاءالله بتوان ایام نوروز خوبی و بدون محدودیت و یا کمترین محدودیت و با رعایت حداکثری پروتکل بهداشتی سفرها انجام شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بازگشت اشیاء تاریخی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در دولت دوازدهم در بازگشت اشیا تاریخی رکورد این وزارتخانه ثبت شده چراکه برخی از این اشیا ۸۰ تا ۹۰ سال از کشور خارج شده بود که با تلاش انجام شده به موزه‌های کشور برگشت داده شد.

معاون رئیس جمهور با قدردانی از دستگاه دیپلماسی و سیستم حقوقی کشور در راستای برگشت اشیا تاریخی افزود: عمده این اقدامات توسط این وزارتخانه با پیگیری‌های فرهنگی انجام شده است؛ به‌گونه‌ای که در یک قلم بیش از ۱۷۰۰ شیء تاریخی که ۸۴ سال پیش از کشور خارج شده بود و به صورت امانت در اختیار دانشگاه شیکاگو آمریکا قرار گرفته بود، در اوج فشارهای حداکثری و اقدامات ترامپ، رسماً تحویل گرفته شد که در این راستا کارهای حمل، بیمه و دیگر اقدامات توسط آمریکا انجام و در تهران تحویل شد.

مونسان گفت:  در این راستا بیش از ۳۰۰۰ شی تاریخی در دولت دوازدهم به کشور برگردانده شد و همچنان این اقدامات ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا