بانک و بیمهدسته‌بندی نشده

سرنوشت نامعلوم بورس

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از روزنامه راه مردم ،ترسی که این عملکرد بر جان مردم انداخته است آنها را سراسیمه از این بازار خارج کرده و در این بین حقوقی‌ها نیز با شیطنت خود در حال سوءاستفاده از این فضا هستند.

محقق نشدن وعده حمایت از سوی دولت تبعاتی همچون از بین رفتن مطلق اعتماد مردم عادی و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به متولیان امر و بازار سرمایه داشت، نتیجه این شد که مردم زیان کردند و بورس را رها کردند و در داخل این بازار نیز کسانی که منابعی دارند، در حال پروژه کردن سهم هستند.

بورس در حال حاضر در بحران فرو رفته و تا این بحران به بحران ملی تبدیل نشده متولیان امر باید به فکر احیای اعتماد از دست رفته به بازار سرمایه باشند.

راه کار برگشت این اعتماد به بورس تزریق بی‌چون‌وچرای پول و منابع نقدی (نقدینگی) به بازار سهام است.

مردم ضرر هنگفتی در بورس کردند و بخش زیادی از نقدینگی آنها در بازار سرمایه حبس و یا سوخت شد و این امر منجر به کاهش پس‌انداز و قدرت خرید آنها شده ، که با کاهش تقاضا، این موضوع باعث ورشگستگی شرکت‌ها خواهد شد و در نهایت کشور را تا مرز بحران پیش خواهد برد.

دولت نقش اصلی این ماجراست که در حال حاضر حمایتی از بازار سرمایه نکرده و در راستای حل مشکلات، پول و نقدینگی را هم به این بازار تزریق نکرده است ، در حالی که میتواند از طریق شرکت‌ها و صندوق‌ها و بانک‌ها به راحتی نقدینگی به این بازار تزریق کرده و بورس را حمایت کند‌.

متولیان امر و تصمیم‌گیران صنایع به‌جای تصمیمات و اقداماتی که فقط روح سرمایه‌گذاری در کشور و بازار سهام را نابود می‌کند، باید  فکری به حال سر و سامان دادن به وضعیت صنایع و شرکت‌های مختلف و همچنین حمایت از سهامداران در بورس کنند.

زهرا مالمیر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا