دسته‌بندی نشده

بیشتر شرکت های آمریکایی قصد خروج از چین را ندارند

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

جونگ شان وزیر بازرگانی چین چندی پیش در مصاحبه اختصاصی با رادیو و تلویزیون مرکزی چین گفت: بازرگانان باهوش خارجی بازار چین را رها نخواهند کرد.

بر اساس آمار، میزان سرمایه خارجی مورد استفاده چین در ماه ژوئیه امسال ۶۳ میلیارد و ۴۷۰ هزار یوان بود که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۵٫۸ درصد افزایش یافته است. به این ترتیب، میزان جذب سرمایه خارجی برای چهارمین ماه متوالی رشد مثبت داشته است. این در حالی است که در ۷ ماه نخست سال جاری میلادی، ۱۸ هزار و ۸۳۸ شرکت جدید با سرمایه خارجی در چین راه اندازی شده است. روزنامه وال استریت ژورنال با انتشار مقاله ای اعلام کرد: در شرایط شیوع کرونا، چین به پناهگاه مهمی برای شرکت های آمریکایی تبدیل شده است.

به دنبال استمرار گسترش درهای باز، محیط بازرگانی چین نیز پیوسته بهبود یافته است. به ویژه آنکه دولت چین با تدوین قانون سرمایه گذاری خارجی یک محیط برابر رقابتی را برای شرکت های خارجی و چینی فراهم کرده است.

افزون بر این، دولت چین چندی پیش ۱۵ سیاست و اقدام جدید برای حفظ ثبات سرمایه گذاری خارجی در چین صادر کرد که بر اساس آن پشتیبانی مالی در اختیار شرکت های مهم خارجی در چین خواهد گذاشت.

می توان پیش بینی کرد که در نیمه دوم سال جاری، با گسترش درهای باز و بهبود محیط تجاری، چین همچنان از جذابیت بسیار برای سرمایه گذاری خارجی برخوردار باشد و همچنان مقصد مهم سرمایه گذاری شرکت های جهان به شمار برود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا