دسته‌بندی نشده

افزایش تیراندازی ها در آمریکا در شرایط شیوع کرونا

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در حقیقت، بحث و بررسی درباره کنترل اسلحه در آمریکا هرگز پایان نیافته و هیچ وقت به نتیجه نرسیده است. سیاستمداران آمریکایی پس از بروز حوادث تیراندازی تنها این سوژه را به عنوان یک ابزار سیاسی مورد استفاده قرار داده اند و معدودی از آن ها به طور واقعی فریاد آسیب دیدگان از اسلحه را شنیده اند.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا یک مخالف قاطع منع سلاح به شمار می رود و از انجمن اسلحه آمریکا که مورد شکایت قرار گرفته و حتی دادگاهی شده، دفاع کرده است. این انجمن حدود ۵ میلیون عضو دارد و در انتخابات ایالات از حق قابل ملاحظه ای برخوردار است.

بر اساس قانون اساسی آمریکا، داشتن اسلحه مجاز است. با آن که بسیاری از آمریکایی ها می دانند که این بند قانون باید اصلاح شود، اما چون تجدید آن به منافع گروه ها آسیب می رساند، بسیار بعید به نظر می رسد که بتوان این بند را اصلاح کرد. تنگ جیان چون، رییس پژوهشگاه مسایل آمریکا از آکادمی مسایل بین المللی چین در این باره گفت: استفاده از اسلحه به روش دفاع از خود، توسط آمریکایی ها تبدیل شده و حتی بخشی از فرهنگ و سنت آمریکاست.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، از ماه مارس تا کنون، اداره تحقیقات فدرال آمریکا ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار مورد پرونده درباره بررسی درخواست خرید اسلحه دریافت کرده است. تنها در ماه ژوئن، میزان آن در مقایسه با سال گذشته ۱۳۶ درصد افزایش داشته است.

براساس آمار منتشر شده، تعداد حوادث تیراندازی که تلفات آن به بیش از ۴ نفر بوده، به بیش از ۴۰۰ مورد رسیده است که رکورد جدید در ۵ سال گذشته به شمار می رود. تعداد حوادث تیراندازی در فیلادلفیا، نیویورک و شیکاگو به ترتیب، ۵۷، ۴۴ و ۴۵ درصد افزایش داشته است.

تنگ جیان چون گفت که این امر به یک مساله جدی در آمریکا تبدیل شده و تاثیرات منفی زیادی در امنیت مردم آمریکا ایجاد کرده است و نیز پدیده ویژه در آن کشور به شمار می رود.

وی افزود: اختلاف محافل سیاسی و جامعه آمریکا در مساله کنترل و خلع سلاح روز به روز شدت یافته و کنترل و مهار موثر آن در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا