دسته‌بندی نشده

تعویق انتخابات شورای قانونگذاری هنگ کنگ، انسان محورانه و منطبق با مقررات بین المللی است

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

این در حالیست که مدیران ۱۰ موسسه خارجی از جمله کوالکام و گروه مشاوره بوستون از آمریکا نیز نسبت به دورنمای توسعه اقتصادی چین خوشبینند.

بر اساس آمار منتشر شده، میزان رشد اقتصادی چین از ۶٫۸ درصد منفی در سه ماهه اول به ۳٫۲ درصد مثبت در سه ماهه دوم تبدیل شده است، این نشان می دهد که چین همچنان یکی از مقاصد مهم سرمایه گذاری بین المللی در جهان بوده و نیز در پیشگیری و مهار کرونا و توسعه اقتصادی و اجتماعی به دستاوردهایی رسیده است.

با این حال، اقتصاد چین همچنان با عوامل نامشخص و چالش های جدی رو به روست. در نشست دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین که چندی پیش برگزار شد، آمده است: چین با بسیاری مسایل میان مدت و درازمدت رو به رو شده و باید نسبت به آن دوراندیشی داشته باشد. چین در این راستا باید چرخه بزرگ اقتصادی داخلی را شکل داده و نیز به تبادلات خارجی یاری کند.

ایجاد چرخه اقتصادی داخلی به معنای گسترش تقاضای داخلی و توجه بیشتر به اقتصاد داخلی است. به دنبال افزایش حمایت طلبی تجاری، رکود اقتصادی و بازار جهانی، تجارت و بازار خارجی تحت تاثیرات منفی زیاد قرار گرفته است. با این حال، شکل گیری یک چرخه اقتصاد داخلی برای مقابله با عوامل نامشخص و چالش های خارجی سودمند است. چین با بازاری با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون جمعیت، می تواند در این راستا نیروی محرکه جدید برای توسعه اقتصادی خود ایجاد کند.

با این حال، توجه به ایجاد چرخه اقتصاد داخلی به معنای قطع تعاملات خارجی نیست، بلکه با استفاده از پتانسیل تقاضای داخلی، باید به یکپارچه سازی بازارهای داخلی و بین المللی پرداخته شود. این امر نه تنها به توسعه با کیفیت اقتصاد باز چین یاری می کند، بلکه زنجیره عرضه جهانی را حفظ کرده و برای رشد اقتصاد جهانی سودمند است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا