دسته‌بندی نشده

چین یک نهاد و ۴ شهروند آمریکا را تحریم کرد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

در نشست خبری ۱۳ ژوییه وزارت خارجه چین این سوال پرسیده شد که، وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا تحریم علیه یک نهاد دولتی منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ و ۴ مقام چینی را اعلام کردند؛ دیدگاه چین به این اقدام چیست؟ آیا تحریم متعادلی علیه نهادها و شهروندان آمریکایی که در مساله شین جیانگ دارای رفتارهای بد بوده اند، اعمال می شود؟ چه اطلاعات جدیدی در این باره دارید؟

هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: تحریم یادشده علیه چین مداخله جدی در امور داخلی چین و نقض اصول اساسی روابط بین الملل به شمار می آید و به روابط دوجانبه آسیب های فراوان رسانده و چین قاطعانه با این اقدام مخالف است و آن را به شدت محکوم می کند.

این سخنگو اعلام کرد: در پاسخ به این اقدام غلط ایالات متحده، چین تصمیم به اعمال تحریم متعادل علیه یک نهاد و چهار شهروند آمریکا گرفته است که عبارتند از: کمیسیون کنگره و دولت آمریکا مورد چین، سم براونبک سفیر آمریکا در امور آزادی مذهبی، سناتور مارکو روبیو و سناتور تد کروز و کریس اسمیت نماینده مجلس نمایندگان کنگره.

لازم به ذکر است که امور شین جیانگ صرفا از جمله امور داخلی چین است و ایالات متحده صلاحیت و حق مداخله در آن ندارد. دولت چین برای دفاع از حاکمیت ملی، امنیت و توسعه خود و مبارزه با تروریسم، جدایی طلبی و افراط گرایی و مخالفت با مداخله خارجی در امور شین جیانگ و امور داخلی چین از عزم راسخ و تزلزل ناپذیری برخوردار است.

این سخنگو تاکید کرد، پکن با توجه به پیشرفت اوضاع در صورت لزوم واکنش بیشتری نشان خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا