خبر ویژهمدیریت شهرییادداشت

خدمت به مردم، باید صادقانه، خالصانه و بی منت باشد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بدون شک، خدمت به مردم، به بهترین شکل و شیوه ممکن، اگر خالصانه و بی منت باشد، دارای ارزش است. خدمت به مردم، در جهان بینی اسلامی و آموزه‌های دینی، مقدمه قرب الهی و نوعی عبادت است.
در روایات و احادیث هم همواره، تاکید شده است که محبوب ترین مردم کسانی هستند که وجودشان برای مردم سودمندتر است.
قران کریم نیز، همواره انسان را به خدمت رسانی به مردم و گره‌گشایی از کار بندگان خدا، سفارش و‌ بر این امر خداپسندانه، توصیه کرده است، خدمت به بندگان خدا، همچنین از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است.
به همین دلیل، خدمت به بندگان خدا، از چنان حلاوتی برخوردار است که حلاوت آن، قابل توصیف نیست چرا که در خدمت به مردم، عشق الهی نهفته است.عشق واقعی به خداوند و بندگانش.
بدون تردید، از آنجایی که شهرداری‌ها، به عنوان اصلی ترین، دستگاه‌های خدماتی، بیشترین حجم خدمت رسانی به مردم را ارائه می دهند، بیشترین ارتباط با مردم را دارند .کارکنان ‌ و مدیران شهری، به طور شبانه روزی خدمتگزار و پاسخگوی مشکلات مردم هستند‌.
شهروندان، برای داشتن زندگی بهینه شهری، به خدمات شهرداری‌ها نیاز دارند و مدیریت شهری هم برای برطرف کردن مشکلات شهروندان، به مشارکت مردم، نیازمند است و این دو امر مهم، ممکن نیست مگر با تعامل سازنده بین شهروندان و مدیریت شهری.
توسعه پایدار شهری، جز با مشارکت فعال شهروندان تحقق نخواهد نیافت.
برای فراهم کردن زمینه‌های لازم مشارکت حداکثری مردم، باید نیازهای واقعی آنها را از زبان خودشان شنید و با آنها همراه شد و‌ با بردباری برای رفع مشکلات شهری، برنامه‌ریزی و سپس برنامه‌ها را عملیاتی و اجرا کرد.
از تمام همکارانم که مهارت شنیدن و‌گوش دادن (یکی از مهارت‌های ارتباط موثر ) را در تعامل با شهروندان به کار می‌گیرند، قدردانی می کنم و به آنها، خداقوت می‌گویم و خاطر نشان می کنم که:اداره خوب شهر، به همدلی، هم افزایی و‌ تعامل مردم و مدیریت شهری نیاز دارد و این همه، رضایتمندی دو طرف را درپی خواهد داشت و‌ چهره شهر را روز به روز زیباتر و زیباتر خواهد کرد.

فریدون حیدری شهردار منطقه۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا