دسته‌بندی نشده

مروری بر تاریخ ارسال محموله های کمکی چین به سایر کشورها

زمان مطالعه: ۴ دقیقه
برای مقابله با این ویروس، چین کامل ترین و جدی ترین تدابیر را در پیش گرفته و نیز در این مسیر، بهای بسیار پرداخته و فداکاری های بسیار داشته است. تحت تلاش مشترک مردم سراسر چین، وضعیت پیشگیری و کنترل این کروناویروس در چین رو به بهتر شدن است و نظم زندگی و تولید نیز در حال تثبیت و گسترش است.طی روزهای اخیر، شیوع کروناویروس در جهان شدت گرفته که چالش جدی برای امنیت بهداشت عمومی جهان ایجاد کرده است. ویروس مرز و قوم نمی شناسد. تنها با همبستگی و همکاری، جامعه بین المللی می تواند بر آن غلبه کرده و از خانه مشترک بشر دفاع کند. چین همواره بر اساس ایده جامعه بشری با سرنوشت مشترک، با برخورد باز، شفاف و مسوولیت شناسانه، به موقع اطلاع رسانی کرده و تجربیات پیشگیری و کنترل و درمان را با سازمان بهداشت جهانی و جامعه بین المللی به اشتراک گذاشته و با تقویت پژوهش های علمی و همکاری، تا حد امکان کمک رسانی کرده که مورد ارزیابی عالی و تایید گسترده جامعه بین المللی نیز قرار گرفته است.

۲۹ فوریه : تیم داوطلب متخصصان پزشکی صلیب سرخ چین وارد ایران شد

۷ مارس : تیم داوطلب متخصصان پزشکی چینی اعزام شده از سوی صلیب سرخ کل چین، وارد عراق شد. همین روز، محموله های کمکی چین به عراق نیز وارد این کشور شد.

چین اعلام کرد، به منظور پشتیبانی از همکاری بین المللی سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با کروناویروس ۲۰ میلیون دلار به این سازمان اهدا می کند.

۸ مارس : کمیسیون بهداشت و سلامت ملی چین تیم های پزشکی را به منظور تقویت توان محلی ها و آموزش آنلاین به پزشکان امدادرسان در خارج و افزایش دانش مربوط به پیشگیری و کنترل بر کروناویروس، مورد هدایت قرار داد. تیم های امدادرسان پزشکی چین در موزامبیک، بورکینافاسو و سیرالئون به بررسی پیشرفت وضعیت شیوع کروناویروس پرداختند.

۹ مارس : سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری هفتگی گفت، چین مایل است همزمان با پشت سر گذاشتن مشکلات خود، محموله های محافظتی پزشکی مانند ماسک را در اختیار کشورها بگذارد تا از آنان در مقابله با کروناویروس حمایت کند و به طور مشترک با این ویروس رویارویی کرده و بر آن پیروز شوند.

 

۱۲ مارس : نخستین تیم متخصصان پزشکی چین با همراه داشتن محموله های کمکی وارد ایتالیا شد.

۱۷ مارس : کیت تشخیص چین به ۱۱ کشور عرضه شد. نخستین گروه از کیت تشخیص برای کمک به کامبوج نیز وارد پنوم پن شد

۱۸ مارس : دومین گروه متخصصان پزشکی چین وارد ایتالیا شد و محموله های پزشکی کمکی چین به وزن ۹ تن مانند دستگاه تنفسی و کیت تشخیص را نیز با خود همراه برد.

۲۲ مارس : تیم متخصصان پزشکی چین وارد صربستان شد و نخستین گروه از محموله های کمکی چین نیز در همین روز وارد این کشور شد

۲۳ مارس : تیم متخصصان پزشکی چین وارد کامبوج شد و گروهی دیگر از محموله های کمکی از سوی چین نیز همین روز وارد این کشور شد

۲۵ مارس : مراسم پرده برداری از مرکز آزمایش اسید نوکلئیک که به کمک چین ساخت شد، در بغداد برگزار شد.

۲۶ مارس : سومین تیم پزشکی چین وارد ایتالیا شد و محموله های کمکی مانند دستگاه تنفسی و ماسک نیز همین روز وارد این کشور شد .

۲۸ مارس : تیم پزشکی چین وارد پاکستان شد و محموله های کمکی چین نیز همین روز وارد این کشور شد .

۲۹ مارس : تیم پزشکی چین همراه با محموله های کمکی مانند تجهیزات محافظتی و دارو وارد لائوس شد

۳۰ مارس : تیم پزشکی چین همراه با محموله های کمکی مانند کیت تشخیص، لوازم محافظتی و دارو وارد کاراکاس پایتخت ونزوئلا شد.

۳۱ مارس : سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری هفتگی اعلام کرد، تا کنون چین به ۱۲۰ کشور و ۴ سازمان بین المللی محموله های کمکی مانند ماسک پزشکی، ماسک N95، لباس محافظ ودستگاه تنفسی اهدا کرده است، دول محلی چین نیز از طریق شهرهای خواهرخوانده محموله های کمکی در اختیار بیش از ۵۰ کشور قرار داده اند. شرکت های چینی نیز محموله های کمکی خود را به بیش از ۱۰۰ کشور و سازمان بین لمللی اهدا کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا