اقتصادیبانک و بیمهخبر ویژه

رشد ۲۲۲۷ درصدی سود خالص موسسه ملل در شش ماه دوم سال ۹۸

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

موسسه ملل در پایان ۹ماهه منتهی به آذر۹۸ بالغ بر ۲۷ هزار و ۷۹۴ میلیاردریال درآمد مشاع و ۴۳۳ میلیارد ریال درآمد غیر مشاع داشته که در پی آن سود خالص موسسه با رشد ۲۲۲۷ درصدی به رقم یک هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال رسید که به هر سهم ۲۵۶ ریال سود تعلق گرفت.
موسسه اعتباری ملل در ۱۰ ماهه منتهی به ۳۰ دی ۹۸ معادل ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به رقم ۹۹ هزار میلیارد ریالی سال گذشته ۶۱ درصد رشد داشته است.
این میزان تسهیلات اعطایی سبب رشد درآمدزایی موسسه شده است چرا که این موسسه که در پایان دی ۹۷ حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال درآمد از محل تسهیلات کسب کرده بود در پایان دی ۹۸ بالغ بر ۲۷ هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال درآمد کسب کند که رشدی حدود ۳۲ درصدی را در پی داشته است.
بیشترین تسهیلات اعطایی موسسه ملل در حوزه مشارکت مدنی با رقم ۱۲۷ هزار میلیارد ریالی و کمترین به قرض الحسنه با رقم دو هزار میلیارد ریال تخصیص داشت.
موسسه ملل در پایان دی ۹۸ اعلام کرده است که حدود ۱۴۹ هزار میلیارد ریال سپرده جمع اوری کرده که نسبت به رقم ۹۴ هزار میلیاردریالی سال گذشته حدود ۵۵ درصد رشد داشته است.
نکته جالب اینکه هزینه پرداختی بابت سود سپرده موسسه کمترین رشد را داشته و حدود ۵۴۷ درصد رشد داشته و از رقم ۱۲ هزار میلیارد ریال به ۱۸ هزار میلیارد ریال رسید .
سپرده های بلندت مدت یکساله مهمترین سرفصل جمع آوری سپرده در موسسه ملل بوده است چرا که ۱۲۳ هزار میلیارد ریال از ۱۴۷ هزار میلیارد ریال سپرده جمع آوری شده متعلق به سپرده بلند مدت یکساله بوده است.
کمترین توجه مشتریان به سپرده بلندمدت ۴ساله با رقم ۴۵ میلیاردریال بوده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا