دسته‌بندی نشده

پخش شب نشینی عید بهاره سال ۲۰۲۰ چین

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شب نشینی عید بهاره رادیو و تلویزیون مرکزی چین ۲۶۰ دقیقه طول می کشد و شامل برنامه های طنز، رقص و آواز، تآتر، شعبده بازی و آکروبات است. این شب نشینی پیرامون موضوع عمده عصر و مسایل مورد توجه جامعه، ضمن بیان احساسات بین اعضای خانواده، عواطف نسبت به زادگاه، با خواندن ترانه به مردم تبریک گفته و برای میهن آرزوی خوشبختی می کنند. برنامه های شب نشینی با موضوعات غنی و فعالیت های گوناگون با ترکیب موضوعات سنتی و مدرن، به جشن پرشکوه فرهنگی شب سال نو تبدیل می شود. با توجه به وضعیت کنونی، در پخش برنامه های شب نشینی امشب اندکی تجدید نظر شد و به منظور مقابله با کروناویروس محل پخش زنده شب نشینی عید بهاره به طور ویژه برنامه “عشق پل است” را برای پشتیبانی از شهر ووهان و چین، آماده ساخت.
شب نشینی عید بهاره امسال برای نخستین بار صحنه ای در سه طبقه سه بعدی ایجاد کرده و در این ضمن با استفاده از فناوری صفحه نمایش پرواز منظره ۳۶۰ درجه ای ایجاد کرده است. همچنین ربات و پهپاد نیز در فیلمبرداری و تولید برنامه ها مورد استفاده قرار گرفته و برای نخستین بار پخش زنده VR تحقق یافته است. نوآوری فناوری گوناگون باعث می شود که شب نشینی عید بهار امسال سرشار از فناوری و علمی باشد.
علاوه بر شهر پکن، دو شعبه شب نشینی در شهر «جنگ جوئو» استان هه نان واقع در مرکز و منطقه خلیج بزرگ گوانگ دونگ- هنگ کنگ- ماکائو واقع در جنوب چین نیز ویژگی غنی فرهنگی منطقه ای را نشان داده است. شب نشینی عید بهاره امسال با استفاده از روش پخش همه رسانه ای، به طور نوآورانه از طریق صحنه های نمایش بزرگ و کوچک رو به سراسر جهان پخش زنده دارد.
امسال، رادیو و تلویزیون مرکزی چین همچنین فیلم پخش زنده «شب نشینی عید بهاره ۲۰۲۰» را تولید می کند. بیش از ۵۰۰ رسانه از بیش از ۱۷۰ کشور و منطقه از جمله آمریکا، انگلستان، ژاپن، روسیه، برزیل، سنگاپور، امارات متحده عربی، مالزی، تایلند و لائوس و سینمای بیش از ۲۰ کشور و منطقه شب نشینی عید بهاره چین و فیلم پخش زنده را پخش خواهند کرد.
شب نشینی عید بهاره چین که از سال ۱۹۸۳ میلادی شروع شده، شب نشینی جامع فرهنگی و هنری پرشکوه تلویزیون ملی چین در آخرین شب سال به تقویم کشاورزی برای استقبال از سال نو قمری چین است. طی بیش از ۳۰ سال گذشته، هر سال بر شمار مخاطبان شب نشینی عید بهاره در نقاط مختلف چین و جهان اضافه می شود تا جایی که به عنوان پربیننده ترین برنامه تلویزیونی جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا