خبر ویژهسلامت و پزشکی

خوردنی‌هایی که آرامش می‌بخشند؛ ۸ محصولی که استفاده از آنها آرامتان می‌کند

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کارشناسان بهداشت، سلامت و تغذیه بر این باورند با توجه به انواع فشارهای روحی و روانی که شهروندان در زندگی روزمره تجربه و تحمل می‌کنند، لازم است با یک تغذیه سالم، خود را در برابر تنش‌های زندگی روزمره مقاوم نمایند.
بر این اساس، متخصصان علم تغذیه معتقدند وجود برخی از میوه‌ها و سبزیجات در سبد غذایی روزانه شهروندان، می‌تواند در کاستن از اضطراب و افزایش آرامش آنان موثر باشد که از جمله می‌توان ۸ محصول زیر را نام برد.
۱- موز؛ سرشار از ویتامین‌های A، B، C و E و منبع آهن، کلسیم، روی و منیزیم است که این ویتامین‌ها و مواد معدنی به ویژه منیزیم، نقش مهمی در ایجاد آرامش و تعادل روحی و رفع خستگی دارند.
۲- کیوی و انواع مرکبات؛ غنی از ویتامین C هستند، همان ویتامینی که مغز برای تبدیل تریپتوفان به سروتونین به آن نیازمند است. فرآیندی که به کاهش اضطراب کمک می‌کند و باعث ایجاد آرامش در سیستم عصبی می‌شود.
۳- آلو؛ در آرامش اعصاب مؤثر است و از خاصیت ضد اضطرابی و آنتی اکسیدانی برخوردار است. ترکیبات موجود در این میوه به درمان رفتارهای ناشی از اضطراب و آسیب ناشی از تنش کمک می‌کند.
۴- انار؛ سرشار از آنتی اکسیدان‌های کمیاب است که فرد با مصرف آن با نشاط می‌شود و خاصیت ضد استرس وتأثیر آرام بخش آن بر روی افراد ثابت شده است.
۵- اسفناج؛ سرشار از ویتامین B بوده و در حفظ و کنترل تعادل روحی مؤثر است. این سبزی منبع منیزیم به عنوان یک عنصر ضد خستگی و سایر مواد معدنی مغذی محسوب می‌شود.
۶- ریحان؛ منبع منیزیم است که موجب آرامش اعصاب و شل شدن عضلات می‌شود. این سبزی مقدار زیادی آهن، کلسیم، پتاسیم و ویتامین C دارد که در بهبود عملکرد سیستم عصبی نقش دارند.
۷- کلم بروکلی؛ این کلم سبز رنگ، ضد سرطان است و مواد معدنی موجود در آن ضد استرس هستند.
۸- سیب زمینی؛ فیبر و ویتامین‌های موجود در این محصول برای تقویت بدن در مقابل استرس مؤثر می‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا