خبر ویژهسلامت و پزشکی

هزینه داروی بیمه شدگان در نیمه نخست امسال

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

محمد دریجانی مدیرکل بیمه سلامت یزد، درخصوص آخرین شرایط طرح رسیدگی الکترونیک اسناد بخش بستری بیمارستان‌های دولتی گفت: این طرح به مدت سه ماه است که در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی استان اجرا و در بیمارستان‌های خصوصی هم در آینده نزدیک عملیاتی می شود.

وی افزود: با اجرای این طرح، در تبادل کاغذ و وقت صرفه جویی خواهد شد و پالایش اسناد و مدارک به صورت الکترونیک در بیمارستان انجام و سپس مدارک برای بیمه سلامت ارسال می شود.

دریجانی تصریح کرد: در طرح نسخه نویسی الکترونیکی، دیگر نیازی به ارائه دفترچه سلامت در مراجعه به مطب پزشکان نیست و بیمار فقط با اعلام کد ملی خود ویزیت شده و اقلام دارویی هم در سامانه تمام داروخانه‌های کشور ثبت می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت یزد گفت: با اجرایی شدن طرح الکترونیکی شدن نسخ و حذف دفترچه‌های کاغذی انتقال سوابق بیمار به داروخانه‌ها و سایر مراکز درمانی به راحتی قابل انجام است، شفافیت در هزینه‌های سلامت، کاهش ضریب خطا ناشی از نسخ بد خط پزشکان، هدفمند شدن تجویز و مصرف دارو و منطقی شدن هزینه‌های بیماران از مزایای این طرح است.

وی افزود: مطالبات مراکز درمانی، پزشکان، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های طرف قرارداد بیمارستان‌های دولتی و دانشگاه تا تیرماه و غیردولتی تا خرداد ۹۸ پرداخت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا