اجتماعیخبر ویژه

روز ملی ایمنی حمل و نقل، یادآور مسئولیت اجتماعی همگانی با مشارکت مردم

در تقویم جمهوری اسلامی ایران، هفتم اردیبهشت به نام روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده است. این روز را به همه تلاشگران عرصه ایمنی حمل و نقل تبریک عرض می‌کنم و آن را یادآور مسئولیت مهمی می‌دانم که بر عهده ما گذاشته شده تا در راستای حفظ سلامت و ایمنی هموطنان گام برداریم.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، در انجام این مهم دولت مسئولیت مهم فراهم آوردن زیرساخت‌های ایمن، ناوگان مناسب، آموزش جامع و خدمات امداد و فوریت‌های پزشکی را بر عهده دارد و با توجه به نقش دستگاه‌های اجرایی مرتبط، این موضوع یک رویکرد همگانی را می‌طلبد و همه سازمانها و ارگانها باید در انجام وظیفه ملی و شرعی خود گام بردارند.

همچنین ایمنی حمل و نقل مساله‌ای اجتماعی است که دستیابی به آن نیازمند مشارکت همگانی است. در سال جاری که به تدبیر مقام معظم رهبری “جهش تولید با مشارکت مردم” نامگذاری شده، این موضوع اهمیت دو چندان یافته و باید در جلب مشارکت مردم برای دستیابی به حمل و نقل ایمن گام برداشت.

وزارت راه و شهرسازی به عنوان پیشرو در امر مدیریت حمل و نقل و ایمنی کشور، با راهبردهای موثر در ارتقای ایمنی شبکه گسترده حمل و نقل کشور و توجه به فرهنگ‌سازی و آموزش، در ارتقای فرهنگ و رفتار ترافیکی صحیح در ارتقای ایمنی عبور و مرور و حمل و نقل گام بر می‌دارد و مشارکت مردم را در تحقق این شعار به کار خواهد بست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا