اخبار یکاقتصادی

اجلاس روسای مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی کشورهای بریکس در روسیه آغاز شد

اجلاس روسای مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی(اف‌آی‌یو) کشور های عضو بریکس با حضور معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم جمهوری اسلامی ایران در روسیه آغاز شد.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، اجلاس روسای مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی(اف‌آی‌یو) کشور های عضو بریکس روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ و با حضور نمایندگان ۲۴ کشور گشایش یافت.

هادی خانی رئیس مرکز اطلاعات مالی جمهوری اسلامی ایران در اولین روز اجلاس روسای مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی کشورهای عضو بریکس بر لزوم تدوین سازوکارهای تعمیق روابط و تعاملات بین کشورهای عضو بریکس در مسیر مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم تاکید کرد.

وی همچنین با محوریت مکانیزم‌های کاهش ریسک استفاده از دارایی های مجازی برای اهداف پولشویی و تامین مالی تروریسم، سخنرانی و بر لزوم همکاری‌های داخلی و بین المللی در جهت سوءاستفاده از دارایی‌های مجازی توسط تبهکاران و تروریست‌ها و مجرمین پولشویی تاکید کرد.

برگزاری نشست‌های دو جانبه با روسای واحدهای اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم کشورهای عضو بریکس از جمله برنامه‌های حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست است.

در جلسه شورای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بریکس و با حضور روسای FIU کشورهای عضو، مواردی شامل «لزوم برنامه‌ریزی موثر در اشتراک ظرفیت‌های موجود کشورهای عضو در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم»، «اشتراک گذاری دانش فنی و آموزشی در بهبود مستمر فرآیندهای اجرایی و رگولاتری»، «تشکیل کمیته‌های کارشناسی و بررسی»، «حوزه‌های کاری مشترک و لزوم حمایت کشورهای عضو از یکدیگر در مجامع بین المللی» در دستور کار قرار گرفت.

این نشست تا دو روز دیگر ادامه خواهد داشت و با نشست‌های دوجانبه‌ای که برنامه‌ریزی شده، شاهد همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه‌ی مرکز اطلاعات مالی جمهوری اسلامی ایران و سایر اعضای بریکس خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا