اجتماعیخبر ویژه

پیشرفت‌ها باید برای دانش‌آموزان روایت شود/لزوم تقویت مدارس دولتی

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: پیشرفت‌ها باید برای دانش‌آموزان روایت شود زیرا اگر روایت خود را بیان نکنیم، دشمنان روایت دروغین را عنوان می‌کنند.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، احمد محمود زاده روز یکشنبه در نشست ملی با مدیران مدارس غیردولتی و هیات امنایی اظهار داشت: کنشگری فعال در حوزه پرورشی و فرهنگی را آغاز کردیم، مدارس غیر دولتی و هیات امنایی اهداف سند تحول را دنبال می‌کنند و از سوی دیگر باید بتوانیم به عنوان کنشگر فعال در حوزه فرهنگی نقش آفرین باشیم.

وی افزود: یکی از اقدامات موثر آشنایی نسل حاضر با پیشرفت‌های کشور مانند دانش بنیان و تجهیزات و پزشکی است؛ دانش آموزان باید اطلاعات دقیق و کامل از پیشرفت‌ها داشته باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تقویت مدارس دولتی در آموزش و پرورش در دستور کار است که این اقدامات با کمک‌های والدین و به صورت جهادی انجام می‌شود.

محمودزاده یادآور شد: توسعه هنرستان‌ها و آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای در دستور کار مدارس غیردولتی و هیات امنایی قرار گیرد.

فعالیت بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور

معاون ارتباطات صندوق نوآوری و شکوفایی در این مراسم اظهار داشت: ۹ هزار و ۶۷۴ شرکت دانش بنیان داریم که بیشترین تعداد این شرکت‌ها در حوزه سخت افزار و الکترونیک، دارو و فناوری اطلاعات ماشین آلات و تجهیزات فعالیت می‌کنند.

فرشاد فتوت افزود: ۳۰۴ هزار استخدام مستقیم داریم که تا پایان سال ۱۴۰۱، ۵۱۷ میلیارد تومان فروش هم داشتیم.

وی ادامه داد: سرمایه صندوق سه هزار و ۱۰۹ میلیارد تومان بود که در برنامه هفتم توسعه با حمایت دولت سیزدهم مقرر شد این سرمایه به ۱۰۰ همت برسد.

معاون ارتباطات صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد: دانش آموزان در لبه پرتگاه مهاجرت قرار دارند اما تجربه نشان داد با آگاهی از اتفاقات خوب و آینده کشور از این مهاجرت پشیمان می‌شوند زیرا می‌دانند امکان رشد آنها در کشور وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا