سیاسی

رای اولی‌ها در صف اول انتخابات هستند

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: دیدارمقام معظم رهبری با رای اولی‌ها برای تبیین بیشتر، روشنگری و افزایش مشارکت در آینده انتخابات بسیار مفید خواد بود.
محمد کاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره شرایط انتخاباتی کشور گفت: شرایط کشور به نحوی است که گفتمان انتخابات و گفتمان مشارکت جا افتاده است و یک هیجان عمومی برای شرکت در انتخابات و به مفهوم تضمین اقتدار و امنیت ملی شکل گرفته است.
وی گفت: البته نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد که هنوز عده‌ای مردد هستند. اما هر چه جلوتر می‌رویم تردید‌ها کمتر می‌شود. این ادراک ملی وجود دارد که برای حفظ امنیت ملی و دفع تهدید‌ها و تحریم‌های غربی‌ها باید در این انتخابات مشارکت کنیم و بتوانیم مجلسی که متضمن تحول در کشور است را به وجود آوریم.
عضو شورای مرکزی حزب مونلفه اسلامی درباره موضع گیری بعضی جریان‌ها برای تحریم انتخابات گفت: منشاء گفتمان تحریم انتخابات در اتاق فکر منافقین و سلطنت طلبان و تجزیه طلب‌ها است. این‌ها در ایران دنباله‌ای دارند که در ۳۰ سال اخیر فتنه سال‌های ۷۸ و ۸۸ و ۹۸ را پدید آوردند و این‌ها منافع غرب را در ایران نمایندگی می‌کنند.
انبارلویی تاکید کرد: خدا را شکر اصلاح طلب‌ها البته بخش عظیمی از آن‌ها در بیانیه ۱۱۰ نفره اعلام کردند که هم‌صدایی با آمریکا را نمی‌خواهیم و کاهش مشارکت به معنی افزایش تهدید و تحریم بر علیه کشور است و در این موضوع با منافقین حاضر به هم‌نوایی نیستیم و  حساب خودشان با جریان اصلاح طلب ساختار شکن جدا کردند.
وی ادامه داد: بیانه ۱۱۰ نفره البته هیجانی را در میان اصلاح طلب‌ها و کسانی که می‌خواستند شرکت نکنند پدید آورده است و این فهم در آن‌ها ایجاد شده برای تضمین اقتدار و امنیت ملی حتما باید در انتخابات آینده شرکت کنیم.
انبارلویی درباره ارزش حضور رای اولی‌ها در انتخابات گفت: رای اولی‌ها در صف اول و خط مقدم حضور در انتخابات هستند. من شنیدم مقام معظم رهبری چهارشنبه همین هفته دیداری برای تبیین بیشتر و روشنگری و افزایش مشارکت در آینده انتخابات  با رای اولی‌ها خواهند داشت. همه ما منتظریم مشاهده کنیم که مقام معظم رهبری چه دستاوردی برای رای اولی‌ها به طور خاص و برای تمام ملت ایران دارند.
وی درباره مشارکت مردم در انتخابات گفت: این انتخابات با انتخابات‌های گذشته از نظر تعداد کسانی که نامزد شدند بسیار متفاوت است. بیش از ۱۵ هزار نفر نامزد انتخاباتی شدند و برای هر کرسی نمایندگی بیش از ۵۰ نفر رقابت می‌کنند و این مسئله مهمی است و رقابت قوی و پر قدرت وجود دارد و همین امر می‌تواند متضمن مشارکت بیشتری باشد، این رقابت نشان می‌دهد که نخبگان برای حل مشکلات کشور و تحول در نظام قانونگذاری آمادگی دارند.
انبارلویی اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد نامزد‌ها مدرک دکتری دارند و حرف و عمل برای حل مشکلات دارند و اگر هم برخی به مجلس راه پیدا نکنند مشکلات کشور را پیگیری می‌کنند و هم افزایی در سطح ملی رو به جلو و توسعه کشور خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا