اجتماعی

امام خمینی (ره) اسلام و عمل صالح را به صحنه سیاسی و اجتماعی آوردند

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه امام راحل با انقلاب اسلامی، اسلام را احیا و آن را به صحنه اجتماعی و سیاسی وارد کردند، با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات گفت: در این شرایط خاص زمانی و جغرافیای مسائل امروزمان، نیاز قاطع و تمام عیار ما مشارکت در انتخابات است که امنیت، انسجام و وحدت سیاسی و اجتماعی را برایمان تضمین و ما را در مقابل دسیسه‌های بدخواهان بیمه می‌کند.به گزارش ایسنا حسین دهقان در مراسم یادواره شهدای زواره شهرستان اردستان، با گرامیداشت شهدا و فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر، امام خمینی (ره) را معمار انقلابی دانست که پیامدهای ارزشمندی را برای ایران و کل بشریت به ارمغان آورد و اظهارکرد: امام راحل باغبان نهال انقلاب اسلامی در ایران و پرورش دهنده فرزندانی بود که عظمتی بزرگ را در تاریخ خلق کردند و ما امروز شاهد میوه‌های این انقلاب هستیم.
رئیس بنیاد مستضعفان عمل صالح را قرین ایمان معرفی کرد و ادامه داد: نکته مهم آن است که همه آنچه ما به عنوان اعمال الهی و فروعات دین می‌شناسیم، زمانی معنادار می‌شود که در سایه امامت و ولایت تعریف شود چراکه امامت، یک شاقول و راهنما است و اگر از بشریت و تشیع، این رکن رکین گرفته شود، دیگر چیزی از آن‌ها باقی نمی‌ماند.
وی با اشاره به حدیث ثقلین از پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر اسلام (ص) تاکید داشتند که قرآن و عترت تا قیامت از یکدیگر جدا نمی‌شوند و رها کردن هریک از آن‌ها آغاز سقوط و تحریف و انحطاط است.
دهقان، امام خمینی (ره) را احیا کننده اسلام و به میدان آورنده دین و عمل صالح در صحنه سیاست و اجتماع برشمرد و افزود: هر عمل و انتخاب آگاهانه‌ای که متناسب با شرایط زمان و در جهت عزت اسلام و مسلمین و با هدف رضای الهی انجام شود، یک عمل صالح است و امام راحل این عمل صالح را در صحنه اجتماعی و سیاسی وارد کرد.
رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه خداوند به اعمال صالح برکت می‌دهد و نتایجی را فراتر از اعمال رقم می‌زند، گفت: شهدا مصداق عاملان عمل صالح بودند و بر همین اساس است که زندگی آنان پر برکت شده و تا ابد ماندگارند چراکه زندگی آنان در نقطه شهادتشان پایان نمی‌یابد بلکه نقطه شهادت، سرآغاز پیامدهای شهادت و جانفشانی آنها است و همین امر شهدا را به یک الگو و اسوه و صاحب طریقت تبدیل کرده است.
وی خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا در بالاترین نقطه اقتدار قرار گرفته است و حتی آن‌هایی که در ۴۵ سال گذشته مقابل ما ایستاده بودند نیز این قدرت و اقتدار ما را پذیرفته‌اند و این اقتدار ماحصل همراهی مردم و رهبری است.
دهقان با تاکید بر لزوم توجه به جوانان و برشمردن دستاوردهای انقلاب برای آنان گفت: دهه فجر فرصتی برای برشمردن دستاوردهای انقلاب اسلامی است و این دهه فرصتی برای ما فراهم می‌کند تا با نگاهی منصفانه، ارزیابی دقیقی از دستاوردهای انقلاب اسلامی داشته باشیم.
رئیس بنیاد مستضعفان افزود: این دهه فرصتی است تا عناصر اقتدارمان را که باعث شده دشمنان ناکام بمانند و ما پیروز شویم را به درستی بشناسیم؛ عناصری که در رأس آن‌ها اسلام، ولایت و عمل صالح قرار دارد.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد مستضعفان، وی در پایان با اشاره به درپیش‌رو بودن انتخابات خاطرنشان کرد: در این شرایط خاص زمانی و جغرافیای مسائل امروزمان، نیاز قاطع و تمام عیار ما، مشارکت در انتخابات است که امنیت، انسجام و وحدت سیاسی و اجتماعی را برایمان تضمین و ما را در مقابل دسیسه‌های بدخواهان بیمه می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا