آموزش و پرورش

معاون مالی و سرمایه انسانی صندوق ذخیره معارفه شد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه معارفه معاون مالی و سرمایه انسانی موسسه با تاکید بر اهمیت جایگاه این معاونت در صندوق گفت: در دوره مدیریتی اخیر کارهای بسیار خوبی در زمینه مالی و نیروی‌انسانی در مجموعه صندوق از حیث نظام جامع مالی و منابع انسانی، طرح‌ریزی، تدوین، تشکیل کمیته‌های تخصصی، صحه‌گذاری و تصویب و اجرای برنامه‌ها در این حوزه صورت گرفت.
دکتر نجف‌پورکردی افزود: دکتر علی فتاحی، مدیری دارای سوابق و تجربیات ارزشمند در حوزه‌های مالی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌انسانی است و امیدواریم که با حضور ایشان در این سمت بسیار مهم شاهد تداوم واریزی منظم سهم‌الشرکه به حساب بازنشستگان طبق روال یکسال و نیم گذشته و در کمترین زمان ممکن باشیم.
وی بیان داشت: ایشان محیط‌شناسی خوبی در بازار سرمایه و بنگاه‌داری داشته و از طرف دیگر به عنوان یک فرهنگی در مجموعه حضور دارند.
مدیرعامل صندوق تصریح کرد: پرداخت سهم‌الشرکه فرهنگیان بازنشسته در زمانی کمتر از یک ماه پس از دریافت اطلاعات فرهنگیان، یکی از کارهای این حوزه است که با مدیریت جریان نقدینگی بازه زمانی پرداخت ۳ الی ۵ ماهه به کمتر از یک ماه کاهش یافت.
وی با اشاره به لزوم دارا بودن تبحر، تخصص، انسجام و یکپارچه سازمانی در این حوزه گفت: کسانی که تبحر بنگاه داری داشته، نظام راهبری شرکتی را به معنای عملیاتی فهم کرده و حکمرانی شرکتی را بلد باشند به موفقیت سازمان کمک می‌کنند. بنابراین باید از ظرفیت‌های مختلف در راستای تامین منافع فرهنگیان استفاده کنیم.
دکتر نجف‌پورکردی با تاکید بر اینکه معاونت مالی و سرمایه انسانی موسسه در خصوص تحقق طرح ارزش مالکانه نیز اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است، تصریح کرد: به دلیل برخی اقتضائات، همچنان از آنچه برنامه‌ریزی کرده بودیم فاصله داریم بنابراین باید با تلاش و همت جهادی به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.
مدیرعامل صندوق تمرکز نقدینگی در بانک سرمایه را یکی از دستاوردهای مالی موسسه عنوان کرد و گفت: قطعا تجمیع نقدینگی در بانکی که متعلق به فرهنگیان است در تامین منافع آنان نقش آفرین است. لذا مکررا متذکر شدم که چه غافلانه، چه عامدانه و چه جاهلانه نباید با اقدامات خود منافع فرهنگیان را تضییع کرد زیرا در هر سه حالت خیانت است.
وی در پایان با تاکید بر مراقبت حرفه‌ای به معنای هدایت و راهبری شبکه مالی صندوق، خاطرنشان کرد: شفافیت در همه حوزه‌های صندوق به ویژه در حوزه مالی بسیار مهم است و ما تلاش کردیم در این زمینه با ایجاد نظامات مختلف، شفاف‌سازی را صندوق نهادینه کنیم.
در این مراسم دکتر فتاحی سرپرست معاونت مالی و سرمایه انسانی صندوق نیز با قدردانی ویژه از حمایت های دکتر نجف پور و حس اعتماد ایشان به وی ابراز امیدواری کرد همه مدیران و همکاران موسسه بتوانند با تلاش مضاعف در راستای سیاست های کلی صندوق و دستورات مدیریت محترم و نهایتا در جهت جلب جداکثری رضایت فرهنگیان محترم به عنوان صاحبان اصلی صندوق گام بردارند.
لازم به ذکر است که علی فتاحی دانش‌آموخته دکتری مدیریت و دارای سوابق معلمی و تجربیات ارزشمند مدیریتی در بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه شهید رجایی، سازمان‌های دولتی و بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی است.
وی همچنین به عنوان معاون مدیرعامل در حوزه برنامه‌ریزی و سرمایه‌انسانی در بانک‌های دی و ایران زمین، معاون سرمایه‌انسانی، مالی و برنامه‌ریزی در شرکت‌های بیمه ما و ایران معین و هیات مدیره شرکت‌های متعددی در بازار سرمایه فعالیت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا