آموزش و پرورش

منتخب فرهنگیان استان لرستان: اجرای ارزش مالکانه به افزایش امید و اعتماد فرهنگیان انجامید

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علی بیرانوند منتخب فرهنگیان استان لرستان با اشاره به اجرایی شدن طرح ارزش مالکانه اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: نقش تیم مدیریتی و در راس آن مقام عالی وزارت، نمایندگان فرهنگیان و همچنین نقش تیم عملیاتی دکتر حمیدرضا نجف‌پور کردی در اجرای این طرح بزرگ بسیار مهم بود که خوشبختانه نتیجه آن افزایش امید و اعتماد معلمان است.
وی افزود: اجرایی شدن این طرح نتیجه چندین هزار ساعت کار کارشناسی بود که در نهایت فاز اول آن با ۱۰ درصد از دارایی‌های صندوق به مرحله اجرا رسید. این اقدام یک گام به جلو در مسیر تحقق پیشنهادات و مطالبات منتخبین و همچنین جامعه فرهنگیان است.
بیرانوند اظهار داشت: آغاز این طرح یک گام مهم است که باید با جدیت پیگیری شود تا اعضای صندوق به همه حقوق قانونی خود برسند زیرا این کار باعث ایجاد انگیزه در نسل جوان و معلمان جدیدالاستخدام می‌شود. آنها اگر ببینند که سرمایه‌گذاری در صندوق برایشان منفعتی دارد و در زمان بازنشستگی تاثیرگذار خواهد بود حتما نسبت به عضویت اقدام می‌کنند.
وی تصریح کرد: البته در حال حاضر ۱۰ درصد از سهام صندوق به بازنشستگان تخصیص پیدا کرده است و باید به فرهنگیان تضمین داده شود که این روند تا انتهای مسیر ادامه خواهد داشت. باید همه دارایی‌های صندوق به صورت شفاف ارزیابی شود و فرهنگیان سهمشان را از همه شرکت‌ها بگیرند.
منتخب فرهنگیان استان لرستان، اضافه کرد: باید سازوکارهایی اندیشیده شود که از دخالت و نفوذ افراد و نهادهای غیرمرتبط جلوگیری شده و از ماهیت خصوصی صندوق حفاظت شود.
وی گفت: با افزایش سودآوری و تولید ثروت برای فرهنگیان، می‌توان در بین این جامعه امید‌آفرینی و اعتمادسازی کرد.
بیرانوند ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیران صندوق طی یکسال و نیم گذشته اظهار داشت: طرح ارزش مالکانه یک اقدام بی‌نظیر بود که موجبات رضایت فرهنگیان را فراهم آورد اما در کنار آن می‌توان با ارائه خدمات رفاهی به اعضا در قالب فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز رفاهی، مسکن و … اعتماد آنها را جلب کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا