آموزش و پرورشاخبار یکخبر ویژه

امیدواری فرهنگیان به آینده صندوق ذخیره با اجرای طرح ارزش مالکانه

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری،مرحله اول تخصیص سهام ارزش مالکانه برای فرهنگیانی که سالهاست از سرمایه‌گذاری خود در صندوق ذخیره فرهنگیان فقط سود سالانه دریافت کرده بودند، شاید بزرگترین نقطه امید و رسیدن به فردایی بهتر در بهره‌وری از سرمایه خود باشد. در کنار تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی مدیران صندوق در یکسال گذشته، نقش اطلاعات و آگاهی صاحبان اصلی صندوق در این رخداد مهم انکارناپذیر است.
همه از خود می پرسند چگونه نزدیک به سه دهه هیچ اطلاعاتی از صندوق ذخیره فرهنگیان به صاحبان اصلی این صندوق نرسیده است. سوالی که ذهن مخاطب را درگیر می‌کند این است چرا طی این سه دهه هیچ یک از مدیران عامل، هیئت مدیره، هیئت‌ امنا و مدیران هولدینگ‌ها برای فرهنگیان شفاف‌سازی صورت نداده‌اند، جز دکتر نجف‌پورکردی؟ آیا فرهنگیان که صاحبان اصلی این مجموعه عظیم مالی و اقتصادی در کشور هستند نباید اطلاعات کافی از وضعیت اموال خود داشته باشند؟
دکتر حمیدرضا نجف‌پور‌کردی به عنوان مدیری عاملی پاسخگو، باعث شد پای فرهنگیان را به لایه‌های زیرین و اطلاعات اصلی صندوق باز شود و صندوق را از حیاط خلوت به اتاق شیشه‌ای تبدیل کرد. حضور سه منتخب فرهنگیان کشور در هیات امنا، پیگیری‌های ۸۲ نفر از سایر منتخبان استانی در امر مطالبه‌گری باعث شد هر روز بیشتر از دیروز آگاهی اعضا افزایش یابد و جسارت آنها در مطالبه سرمایه خود فزونی یابد.
با آمدن دکتر نجف‌پور و برگزاری نشست با منتخبین استانی و برگزیدن راه راستی و اعلام واقعی وضعیت صندوق، مطالبه‌گری اعضا در گروه‌ها و کانال‌ها بیشتر شد و این تضارب آرا و تفکرات و همراهی مدیرعامل صندوق و تیم کاری او باعث شد که نسخه‌های جدیدی برای ریل‌گذاری جدید صندوق نوشته شود که واگذاری سهام ارزش مالکانه اولین و بهترین خبر برای فرهنگیان به ویژه بازنشستگان بود که بتوانند حق خود را از اموال و دارایی‌های صندوق دریافت کنند.
خارج از هر گونه نگاه سیاسی به مقوله صندوق ذخیره، به ثمر نشستن اولین برنامه و هدف‌گذاری دکتر نجف‌پور و سه منتخب فرهنگیان در هیئت امنا، نقطه عطفی در تاریخ اقتصادی ایران است. اکنون مسولیت مدیرعامل و نمایندگان فرهنگیان دو چندان شده است. اکنون در راهی قرار گرفته‌اند که نمی‌توانند به عقب بازگردند. مدیرعامل همراه با تمام نیروهایی که در هولدینگ‌های چهارگانه حضور دارند بسیج شده‌اند تا ارزش روز تمام دارایی‌های صندوق را محاسبه نمایند.
به نظر من با به کارگیری تیمی اقتصادی و کارکشته و عملیاتی، این امر میسر خواهد شد. هر گونه اموالی که از این مجموعه در اختیار افراد خاصی قرار دارد با درایت بازگردانده شود و تمام دارایی‌های فرهنگیان عضو صندوق محاسبه شود. من این امر را شدنی می‌دانم. فرهنگیان طی این یکسال و نیم به اندازه تمام سال‌های گذشته، از صندوق اطلاعات کسب کرده‌اند. این آگاهی اعضا می‌تواند پشتوانه قدرتمندی برای مدیرعامل و نمایندگان محترم فرهنگیان در صندوق باشد که همراهی و همدلی اعضا را به دنبال دارد.
در این مسیر حتما سنگ‌اندازی‌های بسیاری رخ خواهد داد. افرادی خاص با نظرات خود قصد ایجاد دلسردی و به بیراهه کشاندن این مطالبه‌گری خواهند داشت اما با حمایت اعضای صندوق و نهادهای حاکمیتی، احقاق حق و حقوق فرهنگیان عزیز میسر خواهد بود. این آغاز راه است و ما فرهنگیان باید به این ده درصد دلخوش نباشیم و برای بدست آوردن تمام سرمایه خود در حمایت از مدیرعامل و سه نماینده منتخب فرهنگیان در صندوق ذخیره، ذره‌ای کوتاهی ننماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا