بانک و بیمهخبر ویژه

پذیرش مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان با بیمه پارسیان

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پیام فوری؛ لزوم خرید بیمه مسئولیت

هر فرد به فراخور نقش اجتماعی خود و فعالیت‌هایی که انجام‌ می‌دهد ممکن است به سایر افراد صدمه جانی یا مالی وارد نماید؛ همانطور که می‌دانید فرد در برابر این آسیب وارد شده «مسئول» است؛ و باید خسارت وارد شده را جبران نماید. گاهی ممکن است زیان‌های وارد شده به افراد بسیار سنگین و پر هزینه و حتی گاهی جبران ناپذیر باشد. ما‌ می‌توانیم با خرید بیمه مسئولیت جبران این خسارت‌ها را به شرکت بیمه منتقل کنیم.

به صورت کلی با توجه به اینکه بیمه مسئولیت، جبران کننده خطرات و زیان‌های رخ داده برای زیاندیدگان می باشد، بیمه‌گزاران در زمان فعالیت خود، آرامش و اطمینان خاطر بیشتری خواهد داشت.

شرکت بیمه پارسیان به عنوان یکی از شرکت های فعال در صنعت بیمه ایران، رشته های بیمه ای متنوعی را در حوزه بیمه های مسئولیت ارایه می نماید که در این مجال کم توضیح مختصری در خصوص بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان می پردازیم.

بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان

کارکنان در حین انجام کار در معرض خطر یا خطرات بسیاری قرار دارند که بسیاری از آن‌ها اجتناب ناپذیر است. در صورت وقوع حادثه ناشی از کار و فعالیت که منجر به هزینه پزشکی، صدمات جسمانی و یا فوت کارکنان (اعم از استخدامی، قراردادی، روزمزد و …) شود، در بسیاری از موارد کارفرما مقصر حادثه شناخته شده و ناچار به جبران خسارت وارده و در صورت فوت، پرداخت دیه خواهد بود. بیمه‌گزار می‌تواند با خرید بیمه‌نامه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان اینگونه هزینه‌ها را جبران کند.

برخی از کارفرمایان، بر این باورند که با داشتن بیمه تامین اجتماعی برای کارکنان، از خرید بیمه‌نامه‌های مسئولیت بی‌نیاز خواهند شد. این در حالی است که پوشش‌های این دو بیمه‌نامه کاملاً متفاوت است. به عنوان مثال چنانچه کارگری در حین کار دچار نقص عضو یا فوت شود، بیمه تامین اجتماعی صرفاً مستمری پرداخت نموده وتعهدی در قبال دیه فوت و یا صدمات جسمانی نخواهد داشت. در حالی که بیمه مسئولیت متعهد پرداخت غرامات یاد شده است.

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان در شرکت بیمه پارسیان با توجه به نوع فعالیت بیمه گزار در سه نوع ارایه می گردد. ۱- مورد اصلی بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان واحدهای خدماتی، تولیدی و صنعتی،۲- بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان پروژه های عمرانی و ۳- بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان پروژه های ساختمانی.

تعهدات و مراحل پرداخت خسارت

در این نوع بیمه نامه، بیمه گزار موظف است به محض اطلاع از هرگونه ادعا علیه خود، جهت دریافت خسارت، بلافاصله و حداکثر ظرف مدت ۵روز بصورت کتبی بیمه گر را مطلع کرده تا بیمه گر اقدام به تشکیل پرونده خسارت کند. سپس باتوجه به رشته بیمه ای مدارک و اسناد مشروحه ذیل را جهت تعیین میزان خسارت به بیمه گر ارایه نماید:

مدارک شناسایی و اشتغال به کار مصدوم

در صورت فوت: نظریه کارشناس وزارت کار و امور اجتماعی، گواهی فوت، جواز دفن، گواهی انحصار وراثت و گزارش مقامات انتظامی

در صورت نقص عضو و جرح: مدارک بالینی مصدوم

پس از تکمیل مدارک و اخذ مجوزهای مربوطه، بیمه گر موظف است پس از احراز مسئولیت بیمه گزار با توجه به شرایط و مفاد بیمه نامه خسارت مربوطه را پرداخت نماید و بدین شکل بیمه نامه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان بیمه پارسیان راهکاری برای احقاق حق کارکنان آسیب دیده در جریان کار

محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا