یادداشت

«  ارتباطات کرونایی»

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

جهانی درگیر  بلایی غیر قابل پیش بینی و بی رحم و بدون استثنا. در چنین شرایطی داشتن ارتباطات درست می تواند ما را از این بحران جهانی به دور سازد. زیرا اندیشه ثروتی گران بهاست. باید با آرامش مطالعه خود سازی و به دور از ترس به مسیر خود ادامه داد همه ما تمام اطلاعات درباره این ویروس را به خوبی می‌دانیم واز تمامی آمارها خبر داریم و هر روز هم  آمار ها در دنیا در حال تغییراند ولی ارتباطات در دوران کرونایی را یا بلد نیستیم و یا اگر بلدیم اجرا نمی‌کنیم ارتباطات دوران کرونایی نیاز به موارد زیر دارد:

۱- با تسلط به درون خویش -۲ سخاوت۳ – تواضع که همه به اخلاقیات برمیگرد. عالم گیری کرونا به جای این که مسیر تاریخ را تغییر دهد به شتاب آن می افزایدزیرا توجه بیش از حد به بهداشت در جهان جدی‌تر شده ، توجه به دوری کاری و رسانه ها اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. زیرا بقا فقط از آن بهترین هاست. آثار مخرب جهان پس از کرونا در فاصله گذاری اجتماعی، کاهش مصرف خانوارها ،بیکاری و کاهش تولید کارخانه‌ای، کاهش پس انداز ها و عدم استفاده از پول کاغذی و توجه به کارت‌های اعتباری نمودار خواهد شد و در نهایت، به کاهش صادرات و واردات .

دنیا به محیطی متفاوت نیاز دارد نه یک جامعه متفاوت زیرا انسان ها همیشه قصه هایشان را از دردها شروع می کند ارتباطات دوران کرونایی به شناخت همدیگر ایثار و عشق نیاز دارد که انسان‌ها در این برهه از دوران سخت به آن نیازمندند و فرقی ندارد که از چه نژادی و مذهبی باشی و کجا این کره خاکی زندگی می‌کنیم مهم این است که انسان باشیم. این دوران سختی است سخت  ترش نکنیم .گاهی آرامش داریم خودمان خرابش می کنیم گاهی حالمان خوب است اما با نگرانی فردا خرابش می کنیم.  سپر بلایا صبر است به همراه آرامش و توکل به خدا بزرگ

ارتباطات یعنی درست زندگی کردن، درست فهمیدن و درست عمل کردن.ماموریتمان در زندگی بدون مشکل زیستن نیست با انگیزه زیستن است پس در این دوران  مقاومت کن  و برنده باش.

قربانعلی تنگ شیر

                                                                                                                         مدرس دانشگاه

                                                                                               عضو هیت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا