دسته‌بندی نشده

صدای رسانه باید بلند باشد تا مجبور نباشیم صدای مردم را بلند بشنویم

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیام فوری، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس شورای اطلاع رسانی استان ، ‌به مناسبت سالروز شهادت شهید صارمی و(بزرگداشت روز خبرنگار ) به همراه علی تمنایی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی (دبیر شورای اطلاع رسانی)، مرضیه با قرصاد رئیس واحد مطبوعات استان، شمس، رئیس روابط عمومی و امور بین الملل استانداری استان در سالن اجتماعات اصفهان با خبرنگاران دیدار و به سوالات مطرح شده ،مشکلات صنفی، فرهنگی اجتماعی، سیاسی، همچنین عدم آزادی قلم در راستای نقد به حق مسئولین و دغدغه‌های امنیت شغلی، مسکن و بیمه آنها پاسخ داد.
این جلسه با سالهای گذشته در شورای اطلاع رسانی تفاوت چشمگیری داشت و آن توجه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در جایگاه رئیس شورای اطلاع‌رسانی به جزئی ترین دغدغه های مطرح شده از طریق جامعه رسانه و پاسخگویی به تک‌ تک سوالات بود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در ابتدای سخنان خود گفت ؛مسئولین خدمتگزار ،افرادی هستند که همیشه در عملکرد خود به دنبال پیدا کردن عیوب و رفع آن می‌باشند. رسانه‌ها دغدغه‌های مردم و عیوب را می بینند و با توجه به رسالت شان و قلمی که در دست دارند بدون حاشیه سازی به مسائل می‌پردازند، لذا مسئولین در تمام دستگاه‌ها موظف به پاسخگویی به رسانه‌ها و رفع عیوب سیستمی سازمان خود هستند .
وی با اشاره به این موضوع که شفاف سازی و پاسخگویی مسئولین یکی از مطالبات مهم دولت سیزدهم است خاطرنشان کرد به جز اطلاعاتی که با نظر شورای اطلاع رسانی آن را محرمانه اعلام می‌کنند مابقی خبر ها می بایست از تریبون رسانه‌ها جهت اطلاع مردم قابل انتشار باشد و هر مدیر یا سازمانی که حاضر به پاسخگویی نبود ،رسانه ها حق دارند آنها را به شورای اطلاع‌رسانی استان معرفی تا مورد بازخواست قرار گیرند.
جانثاری در خصوص اعتراض بعضی از مدیران در خصوص اطلاع رسانی نادرست یکسری رسانه‌ها در اخبار های منتشر شده گفت:
جواب من به آنها در یک جمله خلاصه می‌شود (اگر شما به موقع پاسخگو بودید و به صورت صحیح اطلاع رسانی می کردید خبر نادرست به جامعه منتقل نمی شد!
لذا در میدان خبر ،هر که توانست مدیریت بحران کند و خبر را زودتر بالا ببرد بُرد با اوست.)
رییس شورای اطلاع‌رسانی استان در حاشیه سخنان خود از حضور فعال رسانه های استان ابراز خشنودی کرد و گفت؛ آنچه باعث مسرت من شد این بود که تک تک شما دارای یک هویت و شناسنامه رسانه‌ایی هستید و فعالین رسانه ایی استان را خود به خوبی رصد می‌کنید .
به‌همین دلیل مدیران باید رسانه هایی که صدای مردم هستند و جایگاه قانونی در فعالیت رسانه ایی خود دارند را حمایت و مسیر های پاسخگویی را برایشان هموار کنند.

جانثاری افزود اگر امروز لطف پروردگار شامل حال ما شده تا در جایگاهی خدمتگزار مردم خود باشیم، اگر کاری از دستمان بر بیاید اما چشم پوشی کنیم در ابتدا زیان آن به خود ما باز می گردد چرا که باعث پشیمانی ذاتی خواهد شد.
از کلیه‌ فعالان صاحب قلم در خواست میکنیم اگر در استانهای دیگر برای رفاه حال خبرنگاران اقدامی انجام شده لطفاً انتقال دهید تا ما هم بتوانیم در راستای عملیاتی کردن آن بکوشیم.
درخصوص نقد قلم رسانه‌ها ‌باید یاددآور شوم ،عدالت رسانه‌ای یک مطالبه به حق است، گرچه هر فردی در بستر های سیاسی جامعه صاحب فکر و اندیشه سیاسی خود می باشد اما نباید در زمانی که پُست و مسئولیتی را عهده‌دار شده گرایش سیاسی خود را در نظرات خدمت خود تحمیل کند.

لذا اگر من به عنوان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در خدمتم، گرایش سیاسی خود را اعمال کنم خارج از عدالت کار کرده ام .
در دولت سیزدهم کلیه رسانه‌ها مورد اقبال هستند و قطعاً با توجه به پیشنهادی که از طرف شما عزیزان شد ،در کمیسیون‌های تخصصی شورای اطلاع‌رسانی استان که فاقد پیوست محرمانه هستند از پتانسیل صاحبان قلم بیشتر استفاده خواهیم کرد.
ما برای رفع مشکلات ده‌ها شرکت خصوصی و دولتی وقت گذاشته و جلسه می‌گذاریم لذا میتوانیم برای رفع دغدغه‌های صاحبان قلم هم زمان بگذاریم.
برای مثال اگر بنده به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی استان از رسانه‌های مطالبه‌گر و نقدهای سالم آنها حمایت کنم در واقع دیگر مدیران استانی را در عمل متوجه جایگاه و شانیت صاحبان قلم نموده‌ایم ،گرچه نقد شنیدن مدیران ما نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و بعضی مدیران شاید تمایل به شنیدن نقد نداشته باشند اما شما (جسارت کنید ،بنویسید و پیگیر باشید، ما هم مدیر به مدیر از شما حمایت می‌کنیم.)
وی به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان اشاره کرد و گفت: هنوز مصوبه ایی به ما ابلاغ نشده و انشالله در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رییس شورای اطلاع رسانی استان اصفهان در پایان سخنان خود افزود؛ این جلسات برکت دارد، ما آمدیم به مردم خدمت کنیم و رسانه‌ها پل ارتباطی برای شنیدن صدای مردم توسط مسئولین هستند.
بدون شک هر کجا که مردم فریاد می‌زنند باید بدانیم جایی ،گوش یک مدیر ناشنوا است که آنها را وادار به فریاد زدن کرده ،حضور رسانه ها در جمع مردم و اطلاع‌رسانی حقایق جامعه و انتقال آن به مدیران باعث می‌شود مشکلات دیده شده و مسئولین و مدیران را وادار به پاسخگویی کند.
من معتقدم صدای رسانه باید بلند باشد تا مجبور نباشیم صدای مردم را بلند بشنویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا