دسته‌بندی نشده

اقدام آمریکا برای پاکسازی قومی در خاورمیانه 

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه با اشاره به پرونده های سنگین آمریکا در خاورمیانه گفت: درون این پرونده نسل کشی و پاکسازی قومی نیز دیده می شود.

 

دکتر جعفر قناد باشی کارشناس مسائل سیاسی درباره نقض حقوق بشر از سوی آمریکا در سطح خاورمیانه گفت: شاید مهم ترین مصادیق نقض حقوق بشر از سوی آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا قابل مشاهده است چرا که رژیم آمریکا از رژیم هایی در منطقه غرب آسیا یعنی خاورمیانه حمایت می کند که بیشترین نقض حقوق بشر را در کارنامه خود دارند.

 

وی افزود: سیاست اصلی آمریکا در خاورمیانه یا غرب آسیا حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است. رژیم های دیکتاتوری منطقه غرب آسیا، عربستان، امارات، قطر ورژیم نظامی در مصر همه مورد حمایت آمریکا هستند که به طور غیر مستقیم حقوق مردم را نادیده می گیرند. رژیم آمریکا از طریق رژیم های دست نشانده خود حقوق بشر را در غرب آسیا نادیده می گیرد که این پرونده ای سنگین است و می توان گفت درون این پرونده نسل کشی ست. پاکسازی قومی، انواع واقسام جرائم بین المللی مربوط به نقض حقوق بشر در آن درج شده است به جز آن آمریکایی ها به طور مستقیم حقوق مردم منطقه را نادیده می گیرد کما اینکه نسبت به اتباع مسلمانی که از کشورهای منطقه حتی افغانستان که مهاجرت می کنند انواع واقسام اعمال فشارها صورت می گیرد و حقوق آنها به عنوان مهاجرینی که به آمریکا می روند وبه عنوان اقلیت ها در آمریکا نادیده گرفته می شود.

 

او خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها در مجموع مواردی که به عنوان مفاد حقوق بشر به کار می رود به طور معمول برخورد و رفتار دوگانه دارند، در عرصه دموکراسی وحق انتخاب مردم درمشارکت عرصه سیاسی و آزادی بیان را فریاد می کنند اما در زمان و عمل از دیکتاتور ترین حکومت ها طرفداری می کنند یعنی این شعار دموکراسی بر زبان حکومت آمریکایی‌ها در واقع یک ابرازی برای مخالفت با کشور های مخالف خود است.

 

وی عنوان کرد: همواره کشورهایی که مخالف آمریکا هستند یا در جهت مخالف با استعمار حر کت می کنند متهم به پایمان کردن دموکراسی می شوند اما آمریکا در عرصه عمل دیکتاتورترین قوانین حکومتی را در فضای نقض حقوق بشر دارد، آنها باز از حکومت‌هایی که مجرمین را شکنجه وآزار واذیت بدنی می کنند طرفداری می کنند اما در شعار چیز دیگری را بیان می کنند، می بینیم این برخورد دوگانه فقط مربوط به خاورمیانه نیست بلکه شامل کل جهان می شود.

 

قنادباشی خاطر نشان کرد: آمریکا در عرصه عمل از سیاه پوستان به عنوان شهروندان درجه دو یاد می کنند، سیاه پوستان را می بینیم که حقوقشان در مقایسه با سفید پوستان بسیار پایمان شده است. در عرصه حقوق بشر آمریکایی ها شعاری بر لب دارند ولی در عمل کار دیگری می کنند واین برای دنیا ثابت شده است .

 

وی خاطر نشان کرد: همینطوردرباره آزادی خواهان و مخالفین، اگر فردی مخالف حکومت باشد متهم به تروریست بودن می شود اما اگر موافق حکومت باشد او را طبیعتا یک فرد آزادیخواه می دانند. هرگونه حرکتی علیه کشورهای مخالف آمریکا به عنوان یک موضوع آزادی بخش یاد می شود در حکومت‌های موافق حرکت های مخالفین را حرکت های افراطی ودر واقع ضد آزادی بیان می دانند.

 

این کارشناس در پاسخ به سوالی درخصوص استاندارد دو گانه آمریکا در خصوص حقوق بشر گفت: در دنیا  به خصوص در سطح  خاورمیانه  که معادن  نفت ومنابع غنی گاز وجود دارد آمریکا هیچگاه براساس مصادیق حقوق بشری حرکت نکرد. به هر ترتیب آمریکایی‌ها حقوق بشر را به عنوان ابزاری برای توجیح رفتار خودشان وسرپوش گذاشتن اقداماتشان  برای محکوم کردن کشورهای مخالفشان استفاده و بهره برداری می کنند.

 

وی در پایان گفت: آمریکا با عناوین مختلف سعی می کند از مفاد حقوق بشر مخصوصا در قضیه آزار واذیت کودکان و تبعیض نژادی به نفع خود بهره برداری کند، در حال حاضر هم مردم جهان سوم هیچ کدام شعارهای آمریکایی را باور نمی کنند. از این جهت آمریکایی‌ها بسیار آسیب پذیر شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا