اخبار یکسیاسی

انتقاد نماینده مجلس از روند بررسی بودجه

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از تسنیم، حسن لطفی نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه ۱۱ اسفند) قوه مقننه و  در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در تذکری با استناد به ماده (۲۲) آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، شورای‌عالی امنیت ملی، شورای‌عالی اقتصاد، مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمیسیون تلفیق و کمیسیون‌های مشترک، مجلس را از حیّز انتفاع خارج کردند.

وی ادامه داد: بودجه به‌مدت سه ماه در دولت بررسی می‌شود و ۱۶ آذر به مجلس می‌آید که از آن روز تا اول اسفند، ۴۵ روز علّاف کمیسیون‌های مربوطه و کمیسیون تلفیق است و سؤال اینجاست؛ مگر کسانی که در این کمیسیون‌ها پیشنهاد ارائه می‌کنند از نمایندگان نیستند؟!

نماینده رزن در مجلس  عنوان کرد: چرا باید لایحه بودجه ۴۵ روز در کمیسیون‌ها و کمیسیون تلفیق بماند و نمایندگان از رسیدگی به جداول و سایر بخش‌های بودجه محروم باشند؛ مگر در این ۴۵ روز دولت و کمیسیون تلفیق چه‌گلی به سر بودجه می‌زنند؟!

لطفی در ادامه وجود ۶ هزار پیشنهاد نمایندگان در رابطه با لایحه بودجه را ناشی از ناپختگی این لایحه دانست و افزود: این در حالی است که نمایندگان ۶ ماه ابتدایی سال آینده را باید جلوی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها التماس کنند تا بودجه حوزه‌های انتخابیه آنها تخصیص داده شود.

نماینده رزن در مجلس اظهار کرد: استدعا داریم از سال بعد فکر اساسی برای حذف کمیسیون تلفیق و وقت بیشتر به نمایندگان برای بیان پیشنهاداتشان داده شود نه اینکه نمایندگان مجبور شوند از پیشنهادات خود صرف‌نظر کنند و با سرعت از موضوعات عبور کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا