دسته‌بندی نشده

استقبال از سفر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

«وانگ یی» عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین روز شنبه ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) اعلام کرد پکن از سفر «میشل باچله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به چین و از جمله شین جیانگ استقبال می‌کند.

وزیر خارجه چین که به صورت آنلاین در پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت و  سخنرانی می‌کرد در پاسخ به سوالاتی درباره منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ، اظهارات فوق را مطرح نمود.

وانگ گفت که چین از مدت‌ها پیش علاقه مندی خود را به سفر باچله ابراز کرده و در حال رایزنی با وی و دفترش درباره زمان بندی این سفر است.

وی افزود: باچله در این سفر شاهد شین جیانگی خواهد بود که صلح و ثبات در آنجا حفظ شده و مردم تمام اقوام منسجم با یکدیگر زندگی می‌کنند.

وزیر خارجه چین با بیان اینکه شین جیانگ در مجاورت منطقه‌ای است که نیروهای تروریستی و افراط‌گرا متمرکز هستند، گفت دولت محلی شین جیانگ به منظور حفظ امنیت مردم اقدامات ضدافراط‌گرایی از طریق آموزش را به انجام رسانده که مطابق با روش‌های کشورهایی از جمله انگلیس و فرانسه و روش‌های بین‌المللی است.

عضو شورای دولتی چین همچنین افزود: چنین اقداماتی به طور اساسی منطقه شین جیانگ را از وجود افراط‌گرایی پاک کرده و حمایت مردم آنجا را کسب کرده است.

وی در همین باره تاکید کرد: طی پنج سال گذشته هیچ حادثه تروریستی خشونت‌باری در این منطقه دیده نشده است.

وانگ با اشاره به دروغ‌های سیاستبازان و رسانه‌های غربی درباره شین جیانگ گفت: کار اجباری سیستماتیک یا اردوگاه‌های بازآموزی همگی دروغ و کذب است.

وزیر خارجه چین تاکید کرد که پیش از وقوع پاندمی کووید-۱۹ شین جیانگ پذیرای بیش از دو هزار مقام دولتی، چهره  مذهبی و روزنامه نگار از بیش از ۱۰۰ کشور و نهاد بین‌المللی بود و گفت: پکن از سفر اتباع خارجی به شین جیانگ برای لمس حقایق آنجا استقبال می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: اما آنچه مسلم است این است که مردم اقوام مختلف در شین جیانگ از تحقیقاتی که از پیش نتیجه آن مشخص باشد، استقبال نمی‌کنند و آنها قاطعانه مخالف هرگونه تعصب و اتهام زنی بی اساس علیه سیاست‌های قومیتی چین هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا