گفت و گو

دور باطل بنگاهداری بانک ها همچنان پابرجاست

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

وی با انتقاد شدید به بنگاهداری بانک ها و این چرخه ناسالم اقتصادی بیان کرد :بانک ها با این رویه نه تنها از رسالت خود دور شده اند بلکه به اقتصاد کشور هم ضربه می زنند. حتی علیرغم توصیه های مقام معظم رهبری این چرخه همچنان پابرجاست. بنگاه داری بانک ها موجب افزایش نرخ پول و پس از آن، افزایش نقدینگی در جامعه می‌شود.

در این اوضاع اقتصادی با اصلاح سیستم بانکداری ونظارت دقیقتر بانک مرکزی، می توان امید به بهبود این شرایط داشت. مجلس هم با جدیت این معضل را پیگیری می کند تا انشالا بانک ها در مسیر رسالت اصلی خود قرار بگیرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برای اجرای استانداردهای بانکی خلا قانونی داریم، افزود: ما طرح اصلاح ساختار بانکی را در دستور کار کمیته اقتصادی قراردادیم واگر اصلاحات اقتصادی به طور واقعی صورت نگیرد، شاهد تغییرات محسوسی در اقتصاد نمی شویم. مهمترین تغییر هم اصلاح روش های بانکداری است. اما با همه این انتقادها باید در نظر بگیریم که ارتباط نداشتن شبکه بانکی کشور با بانک های بین المللی و بازگشت شدیدتر تحریم ها بر علیه ایران اثرات منفی بالایی در اقتصاد ما گذاشت که باید در برنامه ریزی ها به آن توجه کنیم. امیدواریم که با همیاری وتلاش سه قوه جمهوری اسلامی و همیاری مردم عزیز در این جنگ اقتصادی پیروز شویم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا