دسته‌بندی نشده

تاکید نشست مرکزی اقتصادی چین بر موضوعات ضد انحصارگرایی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

در نشست یادشده درخواست شد، برای افزایش اعتماد نهادهای بازار و ترویج عملی شدن سیاست‌های رقابت منصفانه، باید امور ضد انحصاری و مبارزه با رقابت ناعادلانه را تقویت کرده تا با نظارت عادلانه، رقابت منصفانه بازار تضمین شود.

«یو شائو هوا» عضو آکادمی مهندسی چین با اشاره به اثر منفی انحصارگرایی و رقابت غیر عادلانه بر نوآوری موسسات اظهار کرد: باید با تقویت مبارزه با انحصارگرایی و رقابت غیر عادلانه با ابزار سیاسی و قضایی، به مطالعات گسترده برای شناسایی انحصار موسسات، جمع آوری و مدیریت داده ها، حفاظت از حقوق مصرف کنندگان در امور دیجیتالی و غیره پرداخته تا از استفاده برابر و قانونی نهادهای گوناگون بازار از منابع و تشکیلات ساز و کار بازار منظم  و با رضایت مصرف کنندگان محافظت شود.

کارشناس یادشده همچنین با اشاره به تقویت محافظت از اطلاعات شخصی و گسترش تحقیق و بررسی در چالشی‌های ناشی از فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی، محاسبات ابری، داده‌های بزرگ، اینترنت همراه و غیره، بر اهمیت تامین حقوق مصرف‌کنندگان و ایجاد فضای سیاستی موثر برای گسترش سرمایه گذاری، نوآوری و بروز رسانی سطح مصرفی تاکید کرد.

وی افزود: باید کمک‌های بیشتری برای حفاظت از حق مالکیت معنوی فناوری‌های کلیدی و صنایع نوظهور ارائه و به تحریک نشاط نوآوری ادامه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا