دسته‌بندی نشده

اجلاس سران دموکراسی نمی تواند مانع اراده محور مقاومت شود

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرکل مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان وزارت دادگستری با اشاره به برگزاری اجلاس مجازی سران کشورهای دموکراتیک تصریح کرد: این اجلاس ها و این مسیر امریکایی بر اراده راسخ ایران در حمایت از محور مقاومت و آزادی خواهان سراسر دنیا تاثیر نخواهد گذاشت.
عسکر جلالیان، مدیرکل مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان وزارت دادگستری با اشاره به فشارهای حداکثری که امریکا علیه مردم ایران در چند ساله گذشته وارد کرده گفت : اقدام های امریکا نقض حقوق بشر است . مثلا درباره کرونا و مشکلاتی که اتفاق افتاد همه اینها نتیجه خباثت و شیطنت امریکا بود و اگر امریکا همپیمانانش را که در ارسال واکسن و خدمات پزشکی تحت فشار قرار نمی داد این کمک ها خیلی سریع تر و روان تر انجام می گرفت.
دکتر عسکر جلالیان معتقد است این حرکت فقط برای ایران نیست بلکه بسیاری ازکشور در این مدت به خاطر سیاست های امریکا آسیب دیدند.
مدیرکل مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به اینکه حقوق بین الملل تجارت سلامت را آزاد کرده است گفت : به نظر میرسد امریکا به حقوق بشر اعتقادی ندارند سال گذشته امریکا مانع صادر شدن واکسن ماسک و وسائل درمان کرونا میشد.
دکتر عسکر جلالیان افزود : در دیگر حوزه ها هم این تحریم هست. مثلا در کشاورزی و حوزه مصرف آب و انرژی هسته ای در کشاورزی سراغ تحریم ایران رفته اند که این مساله به زندگی شهروندان ایران صدمه می زند. اگرچه دانشمندان ایرانی نگذاشتند روند تولید در کشاورزی هم ضربه ببیند اما اگر این تحریم ها نبود قطعا وضع بهتر بود
وی با اشاره به پیمان نامه سال ۱۹۸۹ اشاره کرد و گفت :”بر اساس پیمان نامه سال ۱۹۸۹ افراد زیر ۱۸ سال کودک محسوب میشوند. امریکا حرف از حقوق بشر می زند اما به کنوانسیون حقوق کودک ۱۹۸۹ ملحق نشده است که بزرگترین حرکت ضد بشری است . امریکا کودکان را بسیار آسیب پذیر و دچار چالش کرده است.
مدیرکل کنواسیون حقوق کودک گفت: به همین دلیل حجم بالایی از کودکان به خاطر کرونا آسیب دیدند و اینها در جامعه بین المللی تعهدی ندارند که جواب بگویند. شاهد سهل انگاری های زیادی هستیم که امریکا انجام داد و آسیب ان به سازمان بهداشت جهانی و دیگر کشورها هم رسید .
جلالیان ضمن نقد عملکرد امریکا در زمینه حقوق بشر گفت : امریکا حرف حقی می زند که مراد آنها باطل است امریکا درباره آزادی صحبت میکند اما چیزی جز استبداد برای ملت ها ندارند. حرف از ابادانی می زنند ولی میراث اش برای کشورها خرابی و بدبختی است . درست معنای ان جمله زیبای امیرالمومنین است که کلمه الحقه یراد به الباطل”
وی در انتها با اشاره به حوادث افغانستان و بلوایی که سیاست امریکا در این کشور بعد از ۲۰ سال ایجاد کرد گفت : اصولا این رفتار سیاسی امریکا است هر جایی که انها حضور پیدا کردند اوضاع را پیچیده کردند . هر جا امریکا رفته ظلم افزایش یافته است. اما خوشبختانه مسیر فضای بین الملل به سمتی رفته که هر روز امریکا تنها تر می شود و نوعی انزوا سراغ امریکا امده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا