دسته‌بندی نشده

تصویب دور جدید همکاری کپی رایت میان رادیو و تلویزیون مرکزی چین و کمیته بین المللی المپیک

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تصویب دور جدید همکاری کپی رایت میان « CCTV» و کمیته بین المللی المپیک_fororder_ec93d5a7c5b54b44b5807001fecdd9ba

کمیته بین المللی المپیک و رادیو و تلویزیون مرکزی چین امروز پنج شنبه برابر با ۹ سپتامبر/۱۸ شهریور ماه مشترکا از تصویب دور جدیدی از همکاری های مربوط به حق انحصاری پخش بازی های المپیک بین سرزمین اصلی و ماکائو چین خبر دادند؛ رویدادهای مشترک لحاظ شده در این همکاری عبارتند از بیست و پنجمین بازی های المپیک زمستانی میلان-کورتینا د آمپزو در سال ۲۰۲۶ میلادی، سی و چهارمین بازی های المپیک تابستانی در لس آنجلس در سال ۲۰۲۸، بیست و ششمین بازی های المپیک زمستانی ۲۰۳۰ و سی و پنجمین بازی های المپیک تابستانی ۲۰۳۲ بریزبن استرالیا.

«توماس باخ» رئیس کمیته بین المللی المپیک و «شن هایشیونگ» مدیر رادیو و تلویزیون مرکزی چین دور جدید این توافق ها را در جریان برگزاری یک مراسم آنلاین امضا کردند؛ طبق این توافق، دفاتر رادیو و تلویزیون مرکزی چین دارای حقوق انحصاری پخش در تمام پلتفرم ها و حقوقی با مجوزهای فرعی برای پخش رسانه ای در سرزمین اصلی چین و ماکائو از جمله سیستم تلویزیونی مدار باز، تلویزیون پولی و همچنین خدمات اینترنتی و موبایل هستند. این توافق در عین حال حق پخش تمام بازی های المپیک جوانان قبل از سال ۲۰۳۲ را نیز شامل می شود.

توماس باخ از تمدید این توافق بین کمیته بین المللی المپیک و شریک رسانه های قدیمی اش یعنی رادیو و تلویزیون مرکزی چین ابراز خرسندی کرده است؛ این توافق جدید به معنای این است که طرفداران چینی المپیک قادر خواهند بود تا از پوشش درجه یک بازی های المپیک از طریق رادیو و تلویزیون مرکزی چین تا سال ۲۰۳۲ میلادی لذت ببرند.

تصویب دور جدید همکاری کپی رایت میان « CCTV» و کمیته بین المللی المپیک_fororder_002TLsr9ly1guamk8m0sxj60rs0fnq5002

باخ در عین حال تاکید کرد که کمیته بین المللی المپیک بیش از ۹۰ درصد از درآمد خود را میان ورزشکاران و سازمان های ورزشی در سراسر جهان تقسیم خواهد کرد و در این برهه بحرانی از زمان، این حمایت ها و همبستگی ها بیشتر از هر زمان دیگری حائز اهمیت است.

«شن هایشیونگ» مدیر رادیو و تلویزیون مرکزی چین نیز به همکاری دوستانه قدیمی و طولانی مدت بین این ایستگاه رسانه ای با کمیته بین المللی المپیک اشاره کرد.

در جریان بازی های تازه به پایان رسیده المپیک توکیو، رادیو و تلویزیون مرکزی چین تیمی شامل حدودا ۸۰۰ نفر را برای مشارکت در پوشش اخبار این بازی ها اعزام کرد که این اقدام، کمک چشمگیر این ایستگاه رسانه ای در قبال جنبش المپیک جامعه بین المللی را به تصویر می کشد.

دستیابی به همکاری در حوزه کپی رایت المپیک نه تنها به معنای ادامه مشارکت بین کمیته بین المللی المپیک و رادیو و تلویزیون مرکزی چین است بلکه پایه ای محکم برای پخش گسترده و ادامه دار و پایدار جنبش المپیک نیز محسوب می شود.

بر اساس گزارش های منتشر شده، اولین پخش همزمان «۴K+HD» جهان مربوط به کانال تلویزیون ماهواره ای ۲۴ ساعته المپیک «سی سی تی وی»، در سال جاری میلادی پخش خود را آغاز خواهد کرد و همزمان با آن، پلتفرم دیجیتالی کانال المپیک «سی سی تی وی» نیز راه اندازی خواهد شد؛ این نیز یکی دیگر از نتایج مهم همکاری های عمیق تر میان رادیو و تلویزیون مرکزی چین با کمیته بین المللی المپیک است که به گسترش عمیق جنبش و فرهنگ المپیک در چین کمک می کند و فضای خوبی را جهت ارتقاء بازی های آتی المپیک زمستانی پکن به وجود می آورد و در عین حال ۳۰۰ میلیون نفر را به سمت مشارکت در ورزش های یخی و برفی سوق می دهد.

رادیو و تلویزیون مرکزی چین  یک شریک مهم جهانی برای کمیته بین المللی المپیک محسوب می شود؛ این شبکه با مشارکت در پوشش اخبار مربوط به المپیک زمستانی «لیک پلاسید» (Lake Placid) در سال ۱۹۸۰ و بازپخش المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس و همینطور بازپخش و انتشار گزارش های جدید در ارتباط با المپیک های زمستانی و تابستانی متعدد بعد از این تاریخ ها، نقش مهمی در ارتقاء جنبش المپیک در چین و جهان ایفا کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا