دسته‌بندی نشده

سخنرانی ویدئویی بانوی اول چین در انجمن همکاری شانگهای برای آموزش زنان و کاهش فقر

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

پنگ لی یوان گفت: رسیدن به شادی و ریشه کن کردن فقر آرمان مشترک همه زنان است.  زنان با کسب دانش و مهارت و با تحصیلات لازم راه  رهایی از فقر را به دست می آورند. چین با تلاش های بی وقفه به پیروزی جامع در کاهش فقر دست یافته است و صدها میلیون زن چینی از فقر رهایی یافتند. ما یک سری اقدامات برای اطمینان از برخورداری منصفانه زنان از حق تحصیل در پیش گرفته ایم تا زنان بتوانند در امر مبارزه با فقر مشارکت داشته و ذینفع باشند.

پنگ لی یوان گفت که در حال حاضر، همچنان ۴۳۵ میلیون زن در جهان در  فقر به سر می برند و شکاف جنسیتی در آموزش و پرورش هنوز آشکار است. در این میان همه گیری کرونا زنان را با چالش های جدیدی در کاهش فقر رو به رو کرده است.

پنگ لی یوان گفت که از زمان تاسیس سازمان همکاری شانگهای در ۲۰ سال گذشته، خواهران از کشورهای مختلف از “روحیه شانگهای” پشتیبانی کرده اند و به تبادل تجربیات توسعه زنان و همکاری در زمینه های مختلف پرداختند و برای پیشرفت همکاری ها بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای سهم خود را ادا کردند.  ما باید با تعمیق همکاری در زمینه آموزش زنان و کاهش فقر تلاش کنیم تا تعداد زنان بیشتری اجازه داشته باشند که از این فرصت برای درخشش در زندگی خود برخوردار شده و لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا