دسته‌بندی نشده

رضایت رو به رشد ۹۳ درصدی مردم چین از عملکرد دولت

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رضایت رو به رشد 93 درصدی مردم چین از عملکرد دولت_fororder_2-4

جولای سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) بود که مرکز نوآوری و حاکمیت دموکراتیک اش (Ash) در دانشگاه هاروارد گزارشی با عنوان «درک انعطاف پذیری حزب کمونیست چین؛ بررسی بلند مدت افکار عمومی چینی ها» منتشر کرد که بر اساس آن، میزان رضایت مردم چین از عملکرد دولت مرکزی در سال ۲۰۱۶ میلادی ۹۳٫۱ درصد برآورد شد.

سه کارشناس از نهاد یاد شده در فواصل سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۶ میلادی به انجام ۸ مورد بررسی و تحقیق در چین پرداختند و در جریان این بررسی ها، مصاحبه های رو در رویی با بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم شهر و روستای چین انجام دادند و نهایتا بعد از انجام این بررسی ها اقدام به انتشار گزارش فوق کردند.

در این گزارش اینطور نتیجه گیری شد که از سال ۲۰۰۳ میلادی، رضایت مردم چین از دولت روندی رو به ارتقاء داشته است؛ در این میان، رضایت مردم جزیره نشین و مناطق فقیرنشین چین نیز افزایشی چشمگیر داشت.

داده های ارائه شده در این بررسی نشان می دهد که روی هم رفته، هرچه سطح دولتی در چین بالاتر می رود، رضایت مردمی نیز افزایش پیدا می کند؛ بر این اساس، میزان رضایت مردم چین از دولت مرکزی در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۹۳٫۱ درصد برآورد شد؛ علاوه براین، در فواصل سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۶ میلادی، رضایت مردم این کشور از چهار سطح دولتی یعنی دولت مرکزی، استانی، شهرها و شهرستان ها روندی رو به رشد داشته است.

در این بین، رضایت از عملکرد دولت های شهرستان های چین از ۴۳٫۶ درصد اولیه به ۷۰٫۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا