دسته‌بندی نشده

چاه E1P6 میدان اسفند به تولید رسید

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حمید رضا ثقفی با بیان این مطلب گفت: شرکت دیریلینگ اینترنشنال لیمیتد (DCI) به عنوان پیمانکار پروژه EPDF سیری مطابق با تعهدات ذکر شده در قرارداد فی مابین با شرکت فلات قاره ایران بعنوان کارفرما، اقدام به استقرار دستگاه حفاری دریایی DCI-1 در سکوی ایلام ۱ کرد.

مدیرعامل شرکت دیریلینگ اینترنشنال لیمیتد تصریح کرد: شرکت DCI با استفاده از توان پیمانکاران و متخصصان داخلی، عملیات کوبش لوله های هادی ۲۶ اینچ رزوه دار را برای اولین بار در ایران با موفقیت تا عمق ۱۵۰ متری به پایان رساند و بدین ترتیب امکان حفاری چاه تولیدی SIE-E1P6 در این سکو میسر شد.

ثقفی اظهار کرد: علیرغم وجود برخی محدودیت‌ها همچون مشکلات تامین کالای های ساخت خارج، مانند لوله های مغزی و آستری کروم دار و استفاده از خدمات حفاری پیمانکاران خارج از کشور، با اتکا به دانش و توان مدیریتی، کادر مهندسی، نیروهای عملیات حفاری و دکلداری شرکت DCI و همچنین با نگاه به داخل و استفاده از امکانات، تخصص، دانش و تجربیات پیمانکاران بومی کشور به منظور تامین کالا و خدمات فنی، اقدامات لازم براى ادامه کار مانند طراحى و ساخت Agitator سیستم سیال حفارى دکل انجام شد و در ادامه با تلاش بى وقفه عملیات اجرایی چاه SIE-E1P6 به اتمام رسید.

مدیرعامل شرکت دیریلینگ اینترنشنال لیمیتد در ادامه بیان کرد: چاه SIE-E1P6 پس از عملیات تست چاه با نرخ تولید تقریبا ۲۰۰۰ بشکه در روز در مدار تولید قرار گرفت.

وی یادآور شد: با توجه به استفاده از طراحی بهینه و بهترین تجهیزات و خدمات موجود در چاه SIE-E1P6 و همچنین متراژ تولیدی برابر با ۹۴۲ متر، این چاه می تواند بیشترین و طولانی ترین بهره دهی را برای شرکت محترم فلات قاره ایران در مقایسه با چاه E1P5 با متراژ تولیدی ۴۶۷ متر داشته باشد.

مدیرعامل شرکت دیریلینگ اینترنشنال لیمیتد خاطر نشان کرد: این شرکت با حمایت مدیرعامل شرکت فلات قاره ایران، همراهی مدیر عامل شرکت توسعه پتروایران، مجرى و مدیر فنى شرکت نفت فلات قاره ایران و همچنین تلاش همه همکاران شاغل در بخش‌های مختلف شرکت DCI، برگ زرین و پرافتخار دیگری را ثبت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا